دولت باید به قولش پایبند باشد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: دولت باید بداند مردم نیازمند یارانه هستند و این به صورت یک قول به مردم داده شده و باید بر قول خود پایبند باشد.

محمدحسین روشنک با بیان اینکه مفهوم دولت و ملت از یکدیگر جدا نبوده و از یک جنس هستند، اظهار کرد: در نتیجه اگر دولت می‌خواهد از مردم چیزی را اخذ کند، حاکمیت باید صداقت خود را به مردم ثابت کند، مانع از فسادها شود و در راستای جلب اعتماد مردم تلاش کند.

وی ادامه داد: اگر به مردم این حس القا شود که دولت و حاکمیت با مردم صادق بوده و علاوه بر آن امانت‌دار خوبی است اگر دولت امروز تصمیمی اخذ می‌کند مردم به دلیل درک احساس صداقت و رو راستی از سوی دولت تصمیمات اتخاذ شده برای اداره کشور را درک خواهند کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه دولت برای اداره کشور نیاز به بودجه دارد، افزود: اگر لازم است دولت در جهت اداره کشور مالیات اخذ کند و عوارض خروج از کشور بگیرد و اقداماتی از این دست، مردم نگران نمی‌شوند و شاید حتی به دولت حق را هم بدهند.

روشنک با اشاره به اینکه مردم از دولت و حاکمیت صداقت می‌خواهند، بیان کرد: مردم باید به این اطمینان دست پیدا کنند که دولت آن‌ها برای آرامش مردم تلاش بسیاری انجام می‌دهد و آرامش و رفاه مردم را اولویت اصلی خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه دولت باید بداند مردم نیازمند یارانه هستند و این به صورت یک قول به مردم داده شده و باید بر قول خود پایبند باشد، عنوان کرد: البته کسانی که می‌دانند این یارانه حق آن‌ها نیست باید به صورت داوطلبانه آن را حذف کنند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه واریز وجه نقد به عنوان یارانه امری غلط است، خاطرنشان کرد: دولت در ابتدای هدفمند کردن یارانه‌ها باید این کمک‌ها را به صورت غیرنقدی به مردم اهدا می‌کرد تا مشکلات آن‌ها در حوزه‌های مختلف رفع شود.

روشنک تصریح کرد: همچنین قیمت‌های کالا در بازار باید بر اساس میانگین آزاد باشد، به عقیده من در حال حاضر دولت دکتر روحانی مظلوم واقع شده و دلیل آن این بوده که اصولا تورم را با افزایش قیمت یک کالا نمی‌سنجد، تورم یک قاعده مخصوص به خود دارد که بر اساس آن باید قیمت‌ها سنجیده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما تاکنون تورم 40 تا 50 درصدی را تحمل کرده اما در حال حاضر تورم به 10 درصد رسیده، تاکید کرد: در این بین اگر قیمت یک کالایی مانند تخم‌مرغ افزایش پیدا کند دیگر تا این حد نیاز به بزرگ‌نمایی مساله نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین باید بگویم که کنترل کردن قیمت تخم‌مرغ هنر دولت بود، گفت: این امر نشان‌دهنده آن است که دولت به حرف مردم خود گوش داده و در صدد رفع مشکل آن‌ها تلاش کرده است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *