احزاب نباید از کارکرد اصلی خود غافل شوند

نماینده پیشین مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احزاب نباید از کارکرد اصلی خود غافل شوند، گفت: یکی از وظایف احزاب نشر آزادی بیان و اندیشه است.
محمد رضا خباز در گردهمایی دبیران احزاب اصلاح‌طلب و فعالین سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که در سالن همایش‌های فرهنگیان کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه حزب و پارلمان همزاد یکدیگر هستند و هیچ‌کدام نمی‌توانند بدون هم موفق باشند، افزود: وجود احزاب برکات و آثار مثبت بسیاری دارد که می‌طلبد حاکمان و دولتمردان خودشان از این فعالیت‌ها استقبال کنند.

وی با اظهار تأسف از اینکه در دولت نهم و دهم بارها رئیس جمهور وقت اعلام کرده بود با داشتن حوزه علمیه و بسیج نیازی به حزب نداریم، این حرف را بسیار تأسف‌آور دانست و عنوان کرد: این سخنان تراز ایران را در جوامع بین‌المللی پایین ‌آورد.

استاندار پیشین سمنان با اشاره به اینکه حوزه علمیه و بسیج کارکردهای خاص خود را دارند و معنا ندارد بگوئیم با بودن این دو نیازی به حزب نیست، افزود: متأسفانه عده‌ای از مسئولان در گذشته و اکنون یا حزب‌ستیز و یا حزب گریز هستند، این مسئولان تصورشان به این است که حزب در آینده برایشان دردسر می‌شود و آن‌ها را از قدرت پائین می‌کشاند به همین خاطر در تلاش برای قدرت نگرفتن احزاب هستند.

وی اولین وظیفه و کارکرد حزب را ارائه آموزش‌های لازم به زیر مجموعه خود دانست و اظهار کرد: در اولین قدم احزاب باید زمینه آموزش‌های لازم برای زیر مجموعه خود را فراهم کنند.

خباز با تأکید بر اینکه نباید حزب از کارکرد اصلی خود غافل شود، تربیت نیرو را از دیگر وظایف احزاب دانست و گفت: باید برای شکوفا شدن احزاب تلاش کرد.

نماینده پیشین مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت بیان و اندیشه مفاسد خاص خود را به همراه دارد، به مفاسد منع آزادی بیان و اندیشه اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که اکنون دارد اتفاق می‌افتد منع آزادی بیان و اندیشه موجب متداول شدن استفاده از حربه دین در سرکوب مخالفان می‌شود.

خباز با اشاره به اینکه در درون حزب انحصار طلبی نیست و باید نظرات همه را شنید چراکه در غیر این صورت جامعه در برابر هر اندیشه داخلی و خارجی آسیب‌پذیر خواهد شد، گفت: اگر شایعات سریع جای خود را پیدا می‌کند چون افراد در درون احزاب از پختگی خاصی برخوردار نیستند.

وی در ادامه رواج خرافات و بدعت‌ها را از دیگر اثرات نقد نشدن دانست و افزود: وقتی حرفی نقد شود خرافات از بین می‌رود در غیر این صورت از تقدس دین برای سرکوبی مخالفان بهره‌گیری می‌شود.

خباز داشتن حزب را از ضروری‌ترین نیازهای مردم و کشور دانست و عنوان کرد: این احزاب هستند که همه حقوق مردم را به آنان می‌رسانند و مردم می‌توانند به وسیله آنها حاکمان خود را نقد کنند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *