دست از توهین به ملت ایران بردارید

چندی پیش محمد رضا باهنر چهره شاخص اصولگرا و رئیس مجموعه اصولگرای موسوم به «جبهه پیروان خط امام و رهبری» در راستای توجیه وضعیت بسیار نامطلوب جریان موسوم به اصولگرا در میان ملت شریف ایران و در گفت و گو با «روزنامه قانون» ادعا کرده است که «پنج میلیون طرفدار امریکا و اسرائیل در کشور داریم .»

این سخن آقای باهنر در حالی ایراد شده که در ایام الله دهه فجر به سر می‌بردیم و مردم ایران پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی، با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار و علیرغم تمام مشکلات اقتصادی و مطالبات به حق  نشان داده‌اند که همچنان به نظام و انقلاب پایبند بوده و ذره‌ای از علاقه انها به کشورشان کم نشده است .شعارهایی که در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف از مردم ایران شنیده می‌شود نشان دهنده این است که آنان امریکا و رژیم صهیونیستی را بزرگترین دشمنان ایران و عامل بی‌ثباتی و ظلم در جهان می‌دانند .

ملت ایران همان مردمی هستند که در 12 فروردین 1358 با حضور پر شور 98.2درصدی خود در همه پرسی ثابت کردند که چقدر به نظام و انقلاب علاقمند هستند .در این همه پرسی 99.31 درصد از شرکت کنندگان به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند .

قرار نیست هروقت که گروه یا جناحی به هر دلیل بازنده انتخابات باشند به جای اینکه دلیل پشت کردن مردم به خود را در رفتار خود جست‌وجو کنند و در پی اصلاح عملکردشان باشند ،ملت شریف ایران را زیر سوال برده و بخشی از آنان را طرفدار امریکا و اسرائیل بدانند .

 

آرین منش:

باید با سند و مدرک صحبت کرد

جواد آرین‌منش رئیس خانه احزاب خراسان رضوی در گفت‌وگو با «صبح امروز» به این نکته اشاره کرد که وقتی سخن از عدد و رقم به میان می‌آید باید شاخص‌های علمی وجود داشته باشد در غیر اینصورت انچه می‌گوییم یک گمانه زنی تایید نشده است .

میزان مشارکت یا عدم مشارکت سیاسی همواره با عدد و رقم همراه بوده است. همیشه یک عده در انتخابات شرکت می‌کنند و یک عده بسیار کم به هر دلیل موفق نمی‌شوند و یا نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند نمی توانیم بدون اینکه دلایل آن‌ها را بدانیم لقب ضد نظام به آن‌ها بدهیم .

یا وقتی عده‌ای آن رایی که ما می‌خواهیم را نمی‌دهند، آن را «رای سیاه» نامیده و رای دهنده را طرفدار امریکا و اسرائیل بنامیم. صحبت کردن در این موارد بدون تحقیق ،مطالعه و نظر سنجی ،قضاوت نادرست و شبهه افرین و تنها حدس و گمان می‌باشد که اصلا پسندیده نیست .

 

گندمی:

نظرات شفاف نیستند

علی گندمی عضو انجمن اسلامی معلمین خراسان رضوی در گفت‌وگو با «صبح امروز» گفت: در حال حاضر به دلیل نبودن ازادی کافی جهت فعالیت احزاب در جامعه مشخص نیست که چه کسانی کاملا موافق و چه کسانی مخالف هستند ،چرا که بر خلاف بسیاری از جوامع آزاد در ایران جریان اپوزیسیون نمی تواند به صورت آزادانه و شفاف فعالیت کند تا بتوانیم مخالف را از موافق تشخیص دهیم.

وی تاکید کرد: در اکثر نقاط جهان امروز احزاب و گروه‌ها چه موافق و چه مخالف، اگر در چهارچوب قانون اساسی ان کشور فعالیت کنند و به منافع ملی ،قانون اساسی ،امنیت ملی و وحدت ملی احترام بگذارند، می‌توانند اعلام موجودیت نموده و نظرات و مواضع خود را شفاف بیان نمایند .به همین دلیل در آن جوامع می‌توان موافق و مخالف را به راحتی از یکدیگر تشخیص داد و آن‌ها نیز می‌توانند باقبول مسئولیت انچه انجام می‌دهند در تجمعات قانونی و به دور از خشونت مطالبات خود رابیان کنند .

وی گفت: قانون اساسی در همه جای دنیا از سوی شهروندان قابل احترام و البته قابل نقد است. در کشور عزیز خودمان نیز قانون اساسی یک بار متمم خورده و ممکن است بار دیگر هم این اتفاق بیافتد .لذا مطالبات انباشته مردم اعم از اقتصادی و سیاسی می‌بایست در فضایی آرام و منطقی شنیده شود و احزاب و نهادهای مردمی تقویت شوند و آزادی‌های مدنی در جامعه افزایش یابد تا در فضایی دوستانه و به دور از بدبینی‌ها و اختلاف‌ها به پیشرفت و ترقی جامعه خود بیاندیشیم .

 

 

گزارشی از علی روغنگران

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *