در دهه فجر جایگاه حضرت زهرا(س) تبیین شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد گفت: ضروری است برای تبیین جایگاه این حضرت برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شود و این حقی که نادید گرفته شده، ادا شود. امیدواریم در جمهوری اسلامی ایران که به فضل پروردگار تنها کشوری است که افتخار دارد مذهب تشیع را دنبال می‌کند و در این دهه فجر، این برنامه‌ها هرچه بیشتر و با تبیین جایگاه آن حضرت دنبال شود.

آیت الله سید جعفر سیدان در مراسم افتتاحیه چهارمین سوگواره« نگین شکسته» در مشهد افزود: خداوند حضرت فاطمه (س) را پیش از خلقت آن حضرت امتحان کرد که این اشاره به همین خلقت نوری دارد، بنابراین شخصیت این بزرگواران از چنین اهمیتی و جایگاه والایی برخوردار است. ایشان خلقت نوری داشته و پیش از خلقت در این عالم، در عوالم نوری برنامه‌های مهمی در ارتباط با حضرتش و پدر و همسر و فرزندان بزرگوار ایشان رخ داده است که در قرآن کریم نیز به این خلقت اشاره شده است.

آیت الله سیدان با بیان اینکه وجود مبارک ایشان از مصادیق آیات تطهیر، مباهله، قربی و اطعام به تصدیق تمام امت است، اظهار کرد: در خطبه فدک یک دنیا معارف در مسائل مختلف الهی بیان کرده‌اند و دنیایی از عظمت علمی و اخلاقی از خود نشان داده‌اند؛ همه نوشته‌اند وقتی امام حسن(ع) متولد شد، حضرت فاطمه(س) نماز مغرب اقامه کرده بودند و وقتی ایشان متولد شد، سپس حضرت برخواستند و نماز عشاء را به جا آوردند, این موضوع بدان معناست که ایشان پاک و مطهره بودند.

وی با اشاره به آیه ۶۱، سوره آل عمران معروف به آیه مباهله اظهار کرد: مقصود از «نساءنا» در این آیه وجود مقدس حضرت فاطمه(س) است و با این آیه، می‌توان خلافت مولا علی(ع) را اثبات کرد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه چهارمین سوگواره نگین شکسته شب گذشته با حضور حجت الاسلام دکتر علوی؛ وزیر اطلاعات، آیت الله سیدان از اساتید عالی حوزه علمیه، آیت الله شب زنده دار و آیت الله مومن از فقهای مجلس خبرگان رهبری، شهردار و رئیس شورای شهر مشهد و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد. همچنین در این مراسم پیامی که آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع شیعیان جهان؛ خطاب به این سوگواره ایراد کرده بودند قرائت شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید همه روزه از تاریخ ۲۰ بهمن لغایت ۱ اسفند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ به نشانی مشهد، رضا شهر، بلوار شهید کاوه، ابتدای شهرک طالقانی، نبش میدان جوان مراجعه کنند.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
187 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *