در حوزه حمل و نقل دارای مشکلات جدی هستیم

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در حوزه حمل و نقل دارای مشکلات جدی هستیم، فرودگاه بین‌المللی مشهد در مقایسه با فرودگاه‌های کشورهای اطراف بسیار ضعیف است.

محمد قانعی افزود: در مقام مقایسه با فرودگاه‌های اطراف خود باید اذعان کرد که فرودگاه کابل، بحرین، کویت، ابوظبی و بغداد به شدت قوی‌تر از فرودگاه مشهد هستند، حتی ما با فرودگاه کابل تفاوت چشمگیری داریم که‌این تفاوت در حوزه امکانات سالن‌ها،‌ترمینال پروازهای خارجی، چشم‌نوازی و ظاهر فرودگاه و امکانات گرمایشی و سرمایشی در زمستان و تابستان مشهود است.

وی با اشاره به‌اینکه بسیاری از هموطنان ما از شمال کشور به مشهد از طریق جاده‌ای سفر می‌کنند، گفت: سفر با وسیله شخصی در جاده‌ها خسته‌کننده و نیز خطرآفرین است، لذا انجام پروژه ریلی گرگان- مشهد کمک زیادی به سفر با آرامش مسافران و زائران خواهد کرد و‌این پروژه هرچه زودتر باید به بهره‌برداری برسد.

قانعی گفت: به نظر می‌رسد کوتاه شدن زمان سفر بین مسیر مشهد و تهران با راه‌اندازی قطار برقی به افزایش سفر‌ها کمک می‌کند، از طرفی سفر با وسیله نقلیه شخصی، خطراتی زیادی دارد و باعث افزایش آلودگی، مشکلات‌ترافیکی و هزینه بالا می‌شود و از سوی دیگر میزان پروازهای خطوط هوایی، پاسخگوی حجم بالای سفر نیست، ضمن‌این که همه افراد تمکن مالی برای انجام سفر هوایی را ندارند.

رئیس اتحادیه هتلداران استان یادآور شد: تقسیم زمان سفر در‌ایران و تعطیلی‌ها به‌‍درستی انجام نگرفته است و تعطیلات هفتگی در‌ایران به یک روز خلاصه شده است،‌این در حالی است که تعطیلات آخر هفته در بسیاری از کشورها، دو روز است و امکان سفر در تعطیلات یک روزه فراهم نیست.

وی یادآور شد: قبل از دولت نهم و دهم پیشنهاد کردیم که زمان تعطیلات آخر هفته افزایش یابد، زیرا خلاصه شدن تعطیلات به‌ایام نوروز و تابستان، باعث شده بود که بسیاری از افراد در‌این‌ایام به مراکز گردشگری روی بیاورند و مردم در‌ایامی‌از سال با کمبود وسایل نقلیه و اقامتگاه و در 6 ماه دوم سال نیز با خلوتی فوق‌العاده مواجه شوند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: کشور ما دارای تنوع آب و هوایی فوق‌العاده‌ای است، خوشبختانه در تابستان آب و هوای شمال کشور و در زمستان آب و هوای جنوب کشور بسیار مساعد و‌این موضوع انگیزه خوبی را برای مردم کشورمان در سفر به اقصا نقاط‌ایران به وجود آورده است.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *