جوانان سرمایه کشور هستند

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: جوانان سرمایه کشور هستند.

سید کمال‌الدین حسینی روز شنبه در همایشی که با هدف توجه خاص به دوران سربازی جوانان برای تعدادی از فرماندهان یگان‌های تابعه نیرو‌های مسلح در استان تحت عنوان پیشگیری از اعتیاد در یگان‌های نظامی و انتظامی برگزار شد، افزود: جوانان سرمایه و نیروی انسانی کشور و قوای مسلح هستند و برای مصون سازی آن‌ها در برابر اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باید تلاش کرد.

وی با اشاره به طرح مهارت آموزی در نیروهای مسلح افزود: اینکه سربازانی که وارد نیروهای مسلح می‌شوند، پس از ترخیص از خدمت هر کدام در رشته ای تخصص بیابند و پس از اتمام دوره سربازی بتوانند در آن رشته مشغول به کار شوند بسیار عالی است و می‌تواند الگو سازی شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی و دانش مردم در مقابله با همه آسیب‌ها از جمله ‏اعتیاد بسیار مهم واثرگذار می‌باشد اظهار داشت: باید سطح آگاهی و اطلاعات نیروهای مسلح، نسبت به اعتیاد به مواد مخدر و اثرات مخرب آن ‏افزایش یابد و ارتباط با خانواده سربازان و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به آنها در ‏در ترک اعتیاد و پاکی آنها بسیار موثر است.

وی ادامه داد: همچنین والدین می‌توانند با بازی‌های کودکانه احساسات کودکان را برانگیزانند چرا که کودک می‌تواند و ‏اضطراب را تجربه کنند‎.‎در این بازی‌ها فرار از ترس و غلبه بر آن، تجربه اضطراب و پشت سر گذاشتن آن ‏و تهدید را احساس کند و به هنگام روبه رو شدن با این احساسات در موقعیت‌های متفاوت مانند دوران سربازی واکنش ‏مناسب را تشخیص و به درستی عمل کند.

حسینی خطاب به فرماندهان نظامی گفت: بگذاریم کودکان و نوجوانان و جوانان در حد تعادل کودکی و جوانی کنند تا وقتی به سن پیری رسیدند رفتارهای کودکانه نداشته باشند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی مواجهه‌های اشتباه با آسیب‌های اجتماعی را بلایی دانست که گریبانگیر متولیان امر است و تغییر نگاه کنترلی توسط خود افراد را امر مهمی دانست که بسیار تاثیر گذار است. ‏

وی در پایان گفت: تا به حال آموزش مهارت‌های زندگی در تمام انبوه‌های ‏جمعیتی در نظر گرفته شده است و آموزش مهارت‌های زندگی‌ در محیط‌های نظامی و پادگانی که امری ضروری است ان شاالله بعد از این نیز ادامه پیدا کند.‎

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *