جمهوری اسلامی در بطن اسلام نهفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جمهوری اسلامی به معنی حکومت الهی مردمی در بطن اسلام نهفته است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم روز دوشنبه در نشست ‘بررسی وضعیت کنونی نظام در قیاس با آرمانهای اولیه' در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در فرهنگ دینی تشیع، حکومت اسلامی غیر مردمی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در صدر اسلام هم پیامبر اسلام (ص) بعد از بیعت مردم وارد مدینه شد و حضرت امام علی (ع) نیز با پذیرش مردمی حکومت را قبول کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی هم وابسته به پشتوانه مردمی خود است و تا زمانی که این حمایت مردمی باشد انقلاب نیز تداوم دارد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه در زمان رژیم شاه، ایران در هیچ زمینه ای استقلال نداشت افزود: مردم در شعارهای انقلاب خود خواهان آزادی از دیکتاتوری بودند و با مظاهر ولنگاری هم مبارزه می کردند.

وی اظهار کرد: اکنون ایران از نظر قدرت نظامی یک قدرت بی رقیب و بی نظیر در منطقه است و هر چه دارد با توان ملی است در حالی که در زمان شاه اقتصاد ما از نظر صنعتی بطور کامل وابسته به غرب بوده و همه صنایع مونتاژ بود.

وی گفت: آزادی بیان یکی از موضوعاتی است که انقلاب اسلامی برای آن هزینه کرده است البته هیچ ملتی اجازه نمی دهد که ارزش های آن به بهانه آزادی بیان زیر سوال برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جوانان ما به ارزشهای اسلامی مقید هستند و می دانند مردم برای نان و آب قیام نکردند و به فرموده امام خمینی (ره) مردم برای اسلام قیام کردند.

وی اظهار کرد: امام راحل در هیچ جایی قول آب و برق مجانی ندادند.

وی در زمینه وضعیت اقتصادی و پرداخت یارانه نیز گفت: نباید به همه مردم به صورت یکسان یارانه پرداخت شود بلکه فقط باید به نیازمندان تا زمانی که از زیر خط فقر خارج شوند، یارانه داد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم افزود: شناسایی افراد نیازمند و فقیر در هر محله ای به راحتی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که امروز باید در امور بانکی انجام شود گرفتن مالیات از سپرده گذاران بانکی است. وی اظهار کرد: هم اکنون 74 درصد سپرده های بانکی مربوط به یک درصد جامعه است و در حالی که تولید کنندگان، دامداران، صاحبان صنایع و دیگران مالیات می دهند، این اقلیت میلیاردر با گذاشتن سپرده های خود در بانک بدون هیچ تولید و زحمتی سود دریافت می کنند.

وی گفت: چاپ اسکناس بدون پشتوانه نیز نوعی دزدی از اموال مردم به حساب می آید و بدتر از ربا است و چاپ و نشر اسکناس بیش از ظرفیت رشد اقتصادی کشور از نظر شرعی حرام است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *