تفریح دیروز، ورزش امروز

روز گذشته اولین همایش آموزش و آگاه‌سازی ورزش‌های بولینگ، بیلیارد و بولس با مشارکت سازمان تامین اجتماعی، ورزش و جوانان و هیئت بیلیارد و بولینگ استان برگزار شد. در ابتدای این جلسه حمید داستانی به عنوان میزبان ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان همکاری خود را در این جلسات و توسعه این ورزش‌ها برای داشتن جامعه‌ای سالم بیان داشت.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: ما قبل از هر چیز نسبت به خودمان مسئولیم و وظیفه داریم قدردان نعمت بزرگ سلامت که ارزانی به ما بخشیده شده باشیم و در ارتقا آن بکوشیم. توسعه اگر بخواهد در کشور شکل بگیرد از فرد شروع می‌شود و این مسئولیت بزرگ به دوش تک تک ماست. مفتخرم که در طول سالیان در تامین اجتماعی روند خوشرویی و پاکدستی را نهادینه کردم.

علیرضا دوانلو رئیس هیئت بیلیارد، بولینگ و بولس استان در ادامه گفت: ما در بدو شروع کار هیئت استان علی‌رغم پتانسیل‌هایی که در این سه ورزش داریم محدودیت‌های زیادی داشتیم. باشگاه‌های ورزشی ما تجاری تلقی می‌شدند که مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورد. توانستیم با رفع این موانع باشگاه‌ها را جلوی چشم قرار دهیم و فعالیت آن‌ها از زیرزمین به سطح زمین آمد. کمیته‌های مختلفی را بوجود آوردیم. 13 کمیته در هیئت بولینگ و بیلیارد و بولس استان فعال هستند. یکی از این کمیته‌ها کمیته بانوان است که باعث افتخار ورزش بانوان استان است و نقش زنان در هیچ عرصه‌ای از جمله ورزش نباید غافل شد.

رئیس هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی بیان کرد: ثبت نام مسابقات استانی هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی انجام شد و امروز به پایان رسید و پس از آن رویدادهای ورزشی این سه رشته ورزشی در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

دوانلو با بیان اینکه در رشته بیلیارد بالغ بر ۱۰۰ باشگاه ورزشی و بیش از ۳ هزار ورزشکار در خراسان رضوی فعالیت دارند و این رشته یکی از برترین و موفق‌ترین رشته‌های ورزشی استان بوده است، گفت: فعالیت ورزش بولس از ابتدای مهر ماه امسال در فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس و هیئت‌های استانی این فدارسیون در ۳۱ استان کشور از جمله خراسان رضوی آغاز شد و اقدامات قابل توجهی را در عمر ۴ ماهه این ورزش شاهد بوده‌ایم و ۲۵ بانوی ورزشکار حرفه‌ای در این رشته‌ها داریم و در جهت رشد و توسعه این رشته جدید ورزشی نیازمند حمایت مسئولان استانی و کشوری هستیم.

 

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در برنامه ششم توسعه اعتبارات زنان در حوزه ورزش از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و رشدی ۲۰ درصدی داشته است. فرشته سلجوقی با بیان اینکه هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی از هیئت‌های موفق استان به‌ویژه در حوزه زنان بوده است، اظهار کرد: ورزش بولس از ورزش‌های جدید و نوپا بوده که رشد و توسعه آن نیازمند حمایت مسئولان بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: باید در بحث سلامت این گروه جنسی بیش از پیش تلاش کرد و خوشبختانه در برنامه ششم توسعه اعتبارات زنان در حوزه ورزش از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و رشدی ۲۰ درصدی را داشته است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید در حوزه ورزش در شهر مشهد که شهر امید و زندگی است بیش از پیش تلاش کرد.

زهرا رحمتی، مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری مشهد، گفت: دولت تدبیر و امید تدابیر در حوزه‌های مختلف جوانان در بخش‌های اشتغال، ازدواج، ورزش و غیره برنامه‌های ویژه‌ای را داشته که بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها در حوزه ورزش بانوان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی بانوان در سطح شهر مشهد، بیان کرد: در آذرماه امسال اولین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری استانی در مشهد برگزار شد و برنامه بعدی ما هم در سطح کشوری در رشته‌های مختلف از جمله بولینگ، بیلیارد و بولس برگزار خواهد شد و زمان این رویدادهای ورزشی همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر خواهد بود.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری مشهد گفت: ورزش‌های بولینگ، بیلیارد و بولس همانند ورزش شطرنج نیازمند تمرکز کافی و بالا است و ورزشکاران این رشته دارای چنین خصوصیتی هستند.

 

 

گزارشی از امیرمحمد سلمانیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *