تدارک گسترده برای جشنواره مد و لباس خراسان رضوی

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره مد و لباس استان خراسان رضوی از 13 تا 17 اسفند ماه خبر داد.

افشین تحفه‌گر در خصوص برگزاری جشنواره مد و لباس استان و برنامه‌های این جشنواره اظهار کرد: جشنواره مد و لباس امسال از 13 تا 17 اسفند ماه برگزار خواهد شد که 13 اسفند افتتاحیه این جشنواره با حضور اهالی هنر و هنرمندان طراح حوزه مد و لباس و پوشاک استان اتفاق خواهد افتاد ونمایشگاه عمومی به مدت سه روز به نمایش درخواهد آمد و امیدواریم چهره‌های شاخص کشوری هم در این رویداد بزرگ حضور پیدا کنند .

وی با اشاره به این‌که در طی برگزاری جشنواره، چندین سمینار و ورک‌شاپ با موضوعات مختلف تدارک دیده شده، ادامه داد: در بخش‌های مختلف جوایز کم‌نظیری برای هنرمندان پیش‌بینی شده که به نفراول منتخب هیأت داوران در بخش لباس و در بخش مانتو 5 میلیون تومان، به نفر دوم 3 میلیون تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین در بخش پارچه به نفر برگزیده یک میلیون تومان اهدا خواهد شد که البته این بخش فقط یک نفر برگزیده هیأت داوران خواهد داشت.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: بخشی هم با عنوان برگزیده مردمی داریم که با رأی مردم انتخاب می‌شوند و به برگزیدگان3 میلیون تومان اهدا خواهد شد؛ البته به کسانی که در این رأی‌گیری هم شرکت کنند و رأی خودشان را به صندوق بیندازند، به قید قرعه یک میلیون تومان هدیه داده خواهد شد.

وی افزود: در بخش سالن‌های مختلف، نمایش آثار جنبی، نمایش آثار اصلی، نشست‌های خبری و رسانه‌ای، افتتاحیه و اختتامیه، نشست‌های تخصصی، سمینارها و ورک‌شاپ‌ها برگزار می‌شود که در بخش سمینارها، سه سمینار با عنوان سمینار روانشناسی رنگ در به‌پوشی، سمینار به‌پوشی و استایلینگ و سمینار برندینگ و بازاریابی مد و لباس با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و دیگر کسانی که در کشور در این زمینه کار کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: برای بازدیدهای دولتی و ادارات ساعت 10 الی 12 صبح پیش‌بینی شده و زمان بازدیدها برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نیز از 17 الی 21 است. هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ مد و لباس، حمایت از طراحان و هنرمندان هنری، تقویت طراحان در این زمینه و ایجاد شرایط لازم برای معرفی هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی در حوزه مد و لباس به علاقه‌مندان است.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون وجود دارد، این است که آنچه که مردم در حوزه مد و لباس علاقه دارند، کمتر در بازار به چشم می‌خورد؛ به جهت این‌که شاید سلایق مردم ما با تولیدکنندگان متفاوت است. باید تولیدکنندگان در حوزه پوشاک، پارچه و نساجی یک‌بار دیگر به توانمندی‌های خود بازگردند و با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، محصولات را در بازار داخلی عرضه کنند و همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که ستاد برگزاری این جشنواره برای سال 97 با نام گردهمایی جشنواره مد و لباس کشورهای اسلامی انجام داده، امیدواریم در بین 57 کشور اسلامی که زیرمجموعه سازمان آیسسکو هستند، هم‌اندیشی‌ای بوجود آید تا ما بتوانیم به یک بازار مشترک برای فروش آثار و تولیداتمان در عرصه پوشاک دست یابیم؛ ضمن این‌که ما حداقل در جهان بیش از یک‌ونیم میلیارد جمعیت داریم که بازار بسیار خوب و قابل قبولی برای ارائه تولیدات است.

تحفه‌گر افزود: اگر ما بتوانیم به این هم‌اندیشی برسیم، به پایداری و ثبات اشتغال نیز کمک می‌کند و این یکی از رسالت‌هایی است که ما می‌توانیم در این زمینه داشته باشیم؛ از طرفی دیگر با توجه به توانمندی‌های هنری و پیشینه فرهنگی که ما در حوزه هویت دیرینه ایرانی و اسلامی داریم، معتقد هستیم که این کار می‌تواند کمک کند که هنر ایرانی و اسلامی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هدف ما در راستای حمایت از هنرمندان است و یک بخش آن این است که کارها و آثار هنری این عزیزان دیده شود و دوم این‌که معرفی شوند و سوم این‌که برگزیدگان این جشنواره بتوانند از تسهیلاتی که برایشان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

***

گفتنی است مکان برگزاری این نمایشگاه در مشهد مقدس، میدان حافظ، بازار بزرگ اطلس خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *