بودجه 97 شهرداری، 14 اسفند به صحن علنی میرود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: امیدوار هستیم بتوانیم بودجه شهرداری را 14 اسفندماه به صحن علنی برسانیم.

بتول گندمی در خصوص وضعیت بررسی بودجه 97 شهرداری اظهار کرد: امیدوار هستیم بتوانیم بودجه خود شهرداری را 14 اسفندماه و بودجه سازمان‌ها را تا پایان سال به صحن علنی شورای شهر برسانیم.

وی با بیان اینکه «جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر در خصوص بررسی بودجه 97 شهرداری آغاز شده است»، ادامه داد:کمیسیون‌های تخصصی ما که 10 کمیسیون هستند، بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند و بخشی از نتایج بررسی‌ها به کمیسیون  تلفیق شورا رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در خصوص اصلاحات بودجه 97 شهرداری، عنوان کرد:  منابع درآمدی را بررسی کرده‌ایم. قطعاً این منابع دچار تغییرات خواهد شد. باید سهم منابع درآمد پایدار بیش‌تر دیده شود. سهم کمک دولت هم کم بوده است و باید این سهم در کدهای مختلف افزایش یابد. در بخش مصارف هم نگاه انقباضی داریم. کاهش هزینه‌ها را با این رویکرد که کاهش هزینه‌ها به نوعی افزایش درآمد است، مدنظر داریم.

وی با اشاره به اینکه «بررسی دقیق هزینه‌ها در برنامه‌های متعدد در دستور کار کمیسیون‌ها است»، تصریح کرد: به این دلیل که نگاه ما انقباضی است امیدوار هستیم بتوانیم بخشی از هزینه‌های جاری را هم کاهش دهیم، به گونه‌ای که به نقطه سال 96 برسیم، البته این موضوع در بررسی‌ها مشخص خواهد شد. تأکید ما این است که بتوانیم کاهشی را در حوز ه مصارف ایجاد کنیم.

گندمی با بیان این‌که «بودجه جاری سال 96 شهرداری، 1160 میلیارد تومان بوده است»، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در بخشی از برنامه‌ها تغییر ایجاد کنیم و روندهای بخشی از خدماتی که به شهروندان ارایه می‌کنیم دچار تغییر و تحول شوند، می‌توانیم جلوی افزایش 110 میلیارد تومانی که در بودجه جاری امسال است را بگیریم و شاید برای اولین سال تلاش کنیم بودجه جاری ما کاهشی نداشته باشد.

وی افزود: این موضوع در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است. هنگامی  قطعی خواهد شد که در کمیسوین تلفیق و صحن علنی تصویب شود، اما یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌ها این است که تا حد امکان هزینه‌های جاری افزایش پیدا نکند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *