به تعداد دفاتر مجاز، آژانس‌های غیرمجاز داریم

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: به تعداد دفاتر مجاز خدمات مسافرتی، دفاتر غیرمجاز در مشهد داریم.

سعید ولی‌زاده در نشست هم‌اندیشی مدیران تاسیسات گردشگری که در هتل پردیسان برگزار شد، درباره وضعیت آژانس‌های گردشگری مشهد اظهار کرد: در این شهر دفاتر خدمات مسافرتی‌ای داریم که مجوز صدور بلیت اتوبوس را گرفتند اما با همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما، قطار و تور نیز می‌‌کنند.

وی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی مجاز، ملزم به رعایت قوانین بسیاری هستند، آنها در صورت شکایت مسافران باید خساراتی را پرداخت کنند و موظفند حقوق کارمندان خود را رعایت کنند باوجود این مطلب دفاتر اینترنتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و در این شرایط مشاهده می‌کنیم که برخی از دفاتر مجوز خود را کنار می‌گذارند و دفاتر اینترنتی راه‌اندازی می‌کنند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان گفت: ما قوانینی که برای مدیران فعال، انگیزه ایجاد کند نداریم، در حالی که ارایه بسته‌های تشویقی به دفاتر خدمات مسافرتی فعال بسیار دارای اهمیت است. از طرفی توجه جدی به بازاریابی و شناسایی بازارهای جدید جز با حمایت دولت امکان‌پذیر نیست که افزایش مراودات میان هیات‌های گردشگری بین ایران و سایر کشورها یکی از اقداماتی است که می‌تواند در این زمینه کمک کند.

ولی‌زاده با اشاره به طرح مبدا به مبدا افزود: این طرح که با همکاری استانداری انجام می‌گیرد برای ایام غیرپیک اجرایی می‌شود، برای مسافرانی که از طریق این طرح به مشهد سفر می‌کنند یک روز حرم گردی و اجرای برنامه از سوی توسط آستان قدس رضوی تدارک دیده شده و همچنین خدمات گردشگری دیگری به آنها ارایه می‌شود.

وی با اشاره به 50 درصد بخشودگی مالیاتی به آژانس‌های مسافرتی گفت: ای کاش این 50 درصد بخشودگی را به ما نمی‌دادند، هرساله مالیات دو برابر و از طرف دیگر 50 درصد تخفیف مالیاتی ارایه می‌شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان با بیان اینکه هیچ توان اجرایی برای حمایت از آژانس‌ها وجود ندارد، افزود: هنوز مشخص نیست چرا وقتی ایرلاینی پرواز خود را کنسل می‌کند آژانس مسافرتی باید پاسخگو باشد.

ولی‌زاده یادآور شد: انجمن خدمات دفاتر مسافرتی بعد از تهران دارای بیشترین عضو است. خدمات دفاتر مسافرتی، صف اول خدمات گردشگری محاسبه می‌شود، اما باید گفت که اکنون این دفاتر بیمار هستند و این بیماری به نداشتن قوانین درست و دارای پشتوانه برمی‌گردد.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده، کمر دفاتر خدمات مسافرتی را نیز شکسته و فریادهای ما تاثیری ندارد. در صورت بروز هرگونه مشکلی ما مقصر هستیم و هیچ‌ قانون مدونی در دفاع و حمایت از ما وجود ندارد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *