افتتاح 4 زائر سرای ارزان قیمت سال 97 در مشهد

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) گفت: ۴ زائرسرای ارزان‌قیمت سال آینده در مشهد افتتاح می‌شوند.

حسین عابدی افزود: زائرسراهای استانی وابسته به بنیاد موظف هستند، ابتدا زائران کم درآمد استان‌های خودشان و بعد استان‌های دیگر را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، ۳۲ زائرسرا متعلق به استان‌ها و 6 نهاد عمومی در حال ساخت در مشهد بوده که موظف هستند، ساختمان‌ها را پس از دریافت پایان‌ کار که سند منتقل می‌شود، برای زائران مربوط وقف کنند.

مدیرعامل بنیاد زائر یادآور شد: از ابتدای شروع به کار بنیاد تاکنون، سه زائرسرا برای زائران استان قزوین با ظرفیت حدود ۴۰۰ تن، زائران کمیته امداد امام خمینی (ره) با ظرفیت حدود ۴۰۰ تن و مجتمع آفتاب ولایت متعلق به مرکز خدمات حوزه علمیه با ظرفیت حدود ۷۰۰ تن افتتاح شده‌اند و خدمات ارائه می‌دهند.

عابدی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس اجرای مصوبات ۵۰ حسینیه قدیمی در مشهد در حال ساخت زائرسرا در طبقات فوقانی حسینیه با مساعدت شهرداری و دریافت پروانه رایگان ساختمانی هستند.

به گفته وی، تاکنون شورا و شهرداری مشهد عمدتا دوره چهارم بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان درخصوص اهدای زمین و صدور پروانه رایگان به این بنیاد و در اصل زائران کم درآمد امام رضا(ع) کمک کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) اهداف بنیاد را ایجاد زائرسرای رایگان و یا ارزان‌قیمت برای زائران کم درآمد استان‌ها و برخی اقشار در مشهد، ایجاد موقوفه برای نگهداری این زائرسراها و سازماندهی امر زیارت از مبدا تا مبدا دانست.

عابدی با بیان اینکه در خیابان ۲۸ امام رضا(ع) یک زائرسرای شیک در حد هتل سه ستاره ساخته شده که زائران کم درآمد را پوشش می‌دهد که اگر جای زائری را به شخص دیگری داد، موظف است جای مناسبی برای زائر اولی تهیه کند، افزود: در حال حاضر، در زائرسرای فاطمیه شیراز، زائران قبل از سفر به دفتر شیراز مراجعه کرده و زمان و شماره تخت را هماهنگ می‌کنند، ما هم در زائرسراهای بنیاد این سیستم را اجرایی می‌کنیم، البته بنیاد خود ورود مستقیمی به اسکان ندارد و جنبه نظارتی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل شعب این بنیاد در ۲۵ استان کشور به مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان‌ها و ترکیب مشابه هیئت امنای آن با عضویت استاندار، شهردار مرکز و خیران، اعضای هیئت امنا را نماینده ولی فقیه، قائم مقام آستان قدس، معاون هماهنگی امور زیارت استانداری، شهرداری مشهد و تعدادی از خیران اعلام کرد.

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ۴ زائرسرای ارزان‌قیمت سال آینده در مشهد افتتاح می‌شوند، گفت: سال آتی زائرسراهای خوزستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بنیاد فرهنگی اجتماعی مهر، بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) استان تهران در مشهد به‌بهره‌برداری می‌رسند.

 

 

منبع: فارس

image_print
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *