اعلام آمادگی عمان برای تولید مشترک با صنعتگران خراسانی

هیات صنعتی اعزامی استان متشکل از روسای سازمان و خانه صنعت معدن و تجارت ،مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی و مدیران واحدهای تولیدی استان با خانم علیا بنت سالم مدیر سرمایه گذاری صنعتی اداره جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات عمان دیدار و گفتگو کردند. د ر این دیدار طرفین راه‌های گسترش صادرات کالاهای ایرانی با محوریت مرکز تجارت ایرانیان در مسقط را بررسی کردند.

در این دیدار مدیر سرمایه گذاری صنعتی اداره جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات عمان از اعلام امادگی کامل این کشور برای تولید مشترک با صنعتگران خراسانی خبرداد و گفت: دولت عمان از صنعتگران و تجار ایرانی برای سرمایه گذاری و احداث واحد های تولیدی و تجاری در عمان استقبال می کند.

وی افزود: معافیت مالیاتی 5 ساله، تخفیف در هزینه برق و سوخت وتسهیلات بانکی با نرخ بسیار پایین ، معافیت دائم از مالیات بر درامد اشخاص از جمله تسهیلات پیش بینی شده برای سرمایه گذاران ایرانی است.

علیا بنت سالم تصریح کرد: اماده گسترش همکاری صنعتی در 10 منطقه صنعتی و سه منطقه آزاد با همتایان خراسانی هستیم.

رییس خانه صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم در این دیدار با اشاره به اهداف هیات اعزامی استان گفت: ماموریت این هیات معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی به منظور توسعه روابط، افزایش حجم صادرات غیرنفتی و ارتقا سطح مبادلات تجاری به عمان در قالب بازدید از مرکز تجارت ایرانیان است.

حسن حسینی تصریح کرد: با افتتاح این مرکز چشم انداز مناسب تجاری را در روابط تجاری بین دو کشور شاهد خواهیم بود و تولیدکنندگان خراسانی فرصت مناسبی برای عرضه کالا و خدمات خود در کشور عمان خواهند داشت.

وی ادامه داد: پروژه راه اندازی مرکز تجارت ایرانیان در مسقط پس از مطالعات لازم، مذاکرات و ایجاد زیرساختها توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری و بزودی طی آئینی مورد بهره برداری قرار میگیرد.

این مرکز مجهز که به کانونی برای صادرات کالاهای برتر ایرانی تبدیل خواهد شد، ۵ هزار مترمربع وسعت داشته و دارای امکاناتی چون انبار، خطوط ارتباطی، محل اسکان، ترانسپورت، ترخیص و تحویل کالا، دفاتر تجاری و سایر امکانات لازم است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *