اعزام هیئت تجاری بازاریاب خراسان رضوی به عمان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هیئتی متشکل از رئیس این سازمان و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان امروز هشتم بهمن به کشور عمان عزیمت کرد.

محمدعلی امیرفخریان افزود: هدف این هیئت افتتاح مرکز عرضه تولیدات ایران در مسقط، معرفی محصولات تولیدکنندگان ایرانی به منظور توسعه روابط، افزایش حجم صادرات غیرنفتی و ارتقا سطح مبادلات تجاری به عمان است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این مرکز چشم انداز تجاری را در روابط تجاری بین دو کشور شاهد خواهیم بود و تولیدکنندگان خراسانی فرصت مناسبی برای عرضه کالا و خدمات خود در کشور عمان خواهند داشت.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درباره اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری نیز گفت: امسال برای اعزام 11 هیئت تجاری از این استان به اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، تایوان، تاتارستان، هنگ کنگ، قزاقستان و افغانستان برنامه ریزی و تاکنون بر اساس برنامه بخشی از آنها محقق شده است. پارسال 9 هیئت تجاری از خراسان رضوی به کشورهای هدف صادراتی اعزام شده بودند.

وی افزود: پذیرش هیئت‌های تجاری از کشورهای هدف صادراتی نیز امسال شامل 12 هیئت از روسیه، مکزیک، افغانستان، پاکستان، آلمان، عراق، ترکمنستان و ترکیه بود. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند. مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.

امیرفخریان ادامه داد: ظرف 9 ماه گذشته امسال یک میلیون و 558 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 421 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی صادر شد. صادرات کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش 11.5 درصد افزایش و از نظر وزن پنج درصد کاهش داشته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *