اظهارات نابخردانه اروپایی‌ها را باید با قاطعیت پاسخ دهیم

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها به دلیل این‌که در مسائل سیاسی و اقتصادی به آمریکا وابسته هستند، ناگزیرند در برخی مسائل با آمریکا هم‌نوایی داشته باشند.

سعید باستانی در رابطه با اظهارات وزیر خارجه فرانسه نسبت به انجام مذاکرات موشکی با مقامات ایرانی افزود: موضع‌گیری اروپایی‌ها در این موارد ناشی از پاسخ مثبتی است که به خواست آمریکایی‌ها می‌دهند و به‌نوعی می‌خواهند در برابر موضع‌گیری‌های آمریکا، هم‌نوایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌دانند که هیچ وقت، هیچ مسؤولی از نظام جمهوری اسلامی ایران در راهبرد، استراتژی و تاکتیک در مورد مسئله موشکی مذاکره‌ای انجام نخواهد داد؛ لفاظی‌های آمریکا در این مسائل و وابستگی و نگاه حوزه اروپا به آمریکا باعث می‌شود آنان در بعضی مسائل با آمریکا هم‌نوایی کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران هیچ‌گاه در موضوع موشکی مذاکره نخواهد کرد، افزود: مسؤولان نظام به این موضوع اشراف دارند که صحبت‌های واحدی در برابر چنین موضوعاتی داریم، بعید می‌دانم آنان با طرح مسائل موشکی درصدد ایجاد دوگانگی یا چندگانگی در کشور باشند.

وی در ادامه افزود: تکلیف آمریکا در این مسائل مشخص است و اروپایی‌ها با توجه به این‌که همیشه از دستاوردهای برجام دفاع کرده اند ولی نیم‌نگاهی به موضع‌گیری آمریکا نیز دارند، به‌اصطلاح تمام امورات سیاسی و اقتصادی اروپا با آمریکا گره‌خورده است.

باستانی با بیان این‌که اروپایی‌ها نمی‌خواهند با آمریکا وارد چالش شوند و سعی می‌کنند در حد امکان طبق خواسته آمریکایی‌ها قدم بردارند، آقای ظریف اخیرا صحبتی انجام دادند و گفتند اروپایی‌ها بیایند و راجع به مواردی در حوزه خاورمیانه، ارتباطات بین کشورها و عدم دخالت گفت‌وگو انجام شود، این یک پیشنهاد عاقلانه در این برهه از زمان است.

وی اظهار کرد: این نوع ادبیات و اظهارات مقامات اروپایی حتما در شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه موردبررسی قرار می‌گیرد، باید پاسخ تندی در برابر اظهارات نابخردانه اروپایی‌ها داده شود که هرچه در این مسائل با قاطعیت بیشتری برخورد کنیم حتما دستاوردهای بهتری خواهیم داشت.

 

 

منبع: فارس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *