اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ است

فرماندار سرخس در جمع مدیران شهرستان گفت: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی دولت است.

حسین سنجرانی روز شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان که در فرمانداری سرخس برگزار شد، با اشاره به ارزش نیروهای توانمند و تحصیل کرده بومی این شهرستان، افزود: نیروهای متخصص و آگاه جامعه در هر شهرستانی  سرمایه‌های انسانی ما هستند که می‌توان از تجربیات و تخصص آنها در پیشبرد توسعه و پیشرفت بهره گرفت، بنابراین، شهردار و اعضای شورای پنجم ضرورت دارد از تجربیات و هم فکری اعضای شورای چهارم در پیشبرد توسعه منطقه، ایجاد درآمدهای پایدار و مبلمان شهری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کار مرمت و مقاوم‌سازی خانه‌های آسیب‌دیده از زلزله ابتدای سال به خوبی پیش می‌رود، افزود: این حادثه اگرچه در سرخس چندان مشکلی ایجاد نکرد، اما موجب شد مجوز احداث 328 واحد مسکونی صادر شود و تعدادی نیز مقام‌سازی که در سراسر منطقه این شهرستان به صورت جهادی در دست اقدام بوده، بسیاری از این واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار سرخس با تاکید بر اهمیت پایش تصویری معابر، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اداری موظف به اجرای نصب دوربین در حوزه کاری خود هستند، البته هم‌اکنون تعدادی از صنوف به این تجهیزات مکلف شدند و تا پایان امسال، چند میدان شهر مجهز به دوربین می‌شود.

سنجرانی توجه به فریضه امر به معروف را امری جدی عنوان کرد و متذکر شد: تکریم ارباب رجوع خود نوعی امر به معروف و از تاکیدات دولت است، بنابراین، مسئولان ادارات به‌صورت نامحسوس، عملکرد بخش‌های حوزه کاری خود را  رصد کنند و از بروز ایجاد ناامیدی و برخوردهای غیرمسئولانه خود یاکارکنان با ارباب رجوع به جد خودداری کنند، چراکه بحران‌هایی را به‌وجود می‌آورد، به همین منظور، معاون فرماندار با تشکیل کارگروهی این موضوع را در دستور کار قرار داده، به‌صورت نامحسوس فعالیت همکاران و حوزه کاری آنها رصد می‌شود.

وی یادآور شد: در دهه فجر از معرفی طرح‌ها و پروژه‌هایی که ناتمام است و اعتبار افتتاح را ندارد به جد خودداری کنند و با دبیر ستاد دهه فجر هماهنگ باشند.

فرماندار سرخس تصریح کرد: اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی همه دولت ها بوده و تلاش‌های هم شده، برهمین اساس ما مکلف هستیم در اجرای سند آمایش برنامه توسعه ششم باید شرایطی را برای ایجاد اشتغال پایدار در همه نقاط کشور فراهم  کنیم، از جمله در مناطق روستایی تاکید زیادی شده است.

سنجرانی ادامه داد: این سند اولیه نشان از این دارد که ما به‌صورت پایلوت در بعضی از دهستان‌ها تعیین شده براساس یکسری شاخص‌های سازمان برنامه و بودجه عملا عملیاتی و پیگیری کنیم، ضمنا این طرح، مشوق‌هایی نیز دارد، به‌طوری که در روستاهای فاقد معتاد اعتبارات بیشتری هزینه می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *