از عملیات آمریکایی ها غافل نیستیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: اقدامات آمریکایی ها در افغانستان تنها عملیات روانی بوده و از آنها غافل نیستیم.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های ارتش در منطقه شمال‌شرق افزود: این سخن در آن دوران برایمان قابل معنا نبود، اما به مرور زمان نور این انقلاب و گسترش آن در دیگر کشورها را دیدیم و ارتش اولین گروهی بود که بدنه انقلاب پیوست و امام راحل(ره) در سال ۴۲ اولین پیام خود را به ارتشیان که نیروهایی مومن و ولایی بودند، فرستاد و با شروع حرکت انقلابی و اعتراضی به اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی ارتشیان در صف اول قرار گرفتند.

وی افزود: شهیدان صیادشیرازی، ستاری و شیرودی جزو نخستین ارتشیانی بودند که پیام‌های امام خمینی(ره) را پخش می‌کردند و نفوذ نیروهای پهلوی همه را ناراحت کرده بود و فرمان امام راحل(ره) همه آحاد جامعه از جمله ارتشیان را به حرکت درآورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: نیروهای ارتشی به نشانه اعتراض پادگان‌ها را ترک کردند تا دیگر در گلوله‌باران مردم شریک نباشند و در ۱۲ بهمن به عنوان تنها یگان نظامی به استقبال امام خمینی(ره) رفت و رهبر کبیر انقلاب یقین داشتند که نیروهای ارتشی نیروهایی ولایی و انقلابی و گوش به فرمان هستند .در مشهد هم ارتشیان نقش پررنگی داشتند و ۱۹ بهمن یکی از بزرگترین روزهای انقلاب اسلامی است و در این روز ارتشیان با امام راحل(ره) بیعت کردند و دستورات ایشان را به‌خوبی اجرا کردند و می‌دانستند که رژیم شاهنشاهی سقوط کرده ابدی است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب دشمنان و به‌خصوص آمریکایی‌ها به‌گونه‌ای دیگر قصد ضربه زدن به نظام را داشتند و به منطقه کردستان حمله‌ور شدند، گفت:  ارتشیان جلوی آن‌ها ایستادند و اجازه ثمربخشی حمله‌ها و کودتاهای نظامی را ندادند و شهید قرنی اولین شخصیت والامقام ارتش توسط گروهک فرقان به شهادت رسید و دشمن می‌خواست که ارتش را کنار بگذارد و امام راحل(ره)  اعلام کردند ارتش برای همیشه هست و خواهد بود.

آذریان با تاکید بر اینکه برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که وضعیت سیستم دفاعی‌مان بسیار ایده‌آل است، اضافه کرد: امروز هرچه که بخواهیم خودمان و با توان متخصصان نظامی‌مان می‌سازیم و تفکر نوین دفاعی در ایران پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌وجود آمد و صنایع دفاعی ما بالاترین برد دفاعی را دارد . معتقدیم که بهترین متخصصان نظامی در نیروهای مسلح ایران هستند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابیونی دارد که ۸ سال دفاع مقدس را کنترل کردند و امروز هم در بالاترین قدرت نظامی قرار دارند و دشمن جرات و توان مقابله با رزمندگان ایرانی را ندارد و ذره‌ای اجازه نفوذ به آن‌ها نمی‌دهیم و بی‌شک کوچکترین خطای دشمن با کوبنده‌ترین پاسخ نیروهای مسلح همراه خواهد بود.

ارشد آجا در منطقه شمال‌شرق افزود: ارتشیان همگام با سایر آحاد مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن حضوری پررنگ خواهند داشت و خطاب به مقام معظم رهبری عرض می‌کنیم ما با ولایت زنده‌ایم، تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران  در خصوص جابه‌جایی پادگان ارتش در مشهد بیان کرد: در این رابطه رایزنی لازم انجام شده و در آخرین جلسه منتظر نظر شورای عالی شهرسازی کشور هستیم که مجوز داده شود و شروع به کار کنیم و از مسئولان شهرداری هم می‌خواهیم که به ما در این زمینه کمک کنند تا زودتر به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه ۲ تیپ کامل جابه‌جا شده و به پادگان جدید منتقل شده است، گفت: طبق فرمان مقام معظم رهبری منافع پادگان قدیم باید باشد تا مالکان جدید ساخته شود و دستور ایشان را اجرا کردیم، اما کوتاهی از سایر مسئولان بود و در آخرین جلسه شورای استان مصوبه آبشار ۲ مصوب شد و منتظر اقدامات مسئولان شهری هستیم و شهردار فعلی مشهد در این کوتاهی‌ها مقصر نیست و نظرش تغییر طرح‌های گذشته بود و کوتاهی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان سابق شهری بود.

آذریان در ادامه بیان کرد: در دهه فجر برنامه‌های زیادی داریم که شامل گلباران ماکت امام، چندین یادواره و دیدار با خانواده شهدا در سطح منطقه، برگزاری صبحگاه ارتش انقلابی  است که به نقش ارتش در تثبیت و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب پرداخته می‌شود و در ۱۹ بهمن دیداری با نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی خواهیم داشت و محفل اُنس با قرآن در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رزمایش بزرگ محمد رسول الله ۵ در منطقه جنوب شرق کشور برگزار شد و بهترین رزمایش تحت عنوان یگان‌های متحرک جنوبی بود که با زمان‌بندی مناسب به مطلوب‌ترین شکل ممکن برگزار و تمامی آزمایش‌ها با موفقیت انجام شد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها شرایطی در افغانستان ایجاد کرده‌اند که به دنبال نفوذ باشند، گفت: اما می‌گوییم که هرگز لحظه‌ای از دشمن غافل نیستیم و اقدامات دشمن تنها در حد یک عملیات روانی است و اگر همدلی و همزبانی میان نیروهای مردمی و دولت افغانستان باشد دشمن نمی‌تواند کار خاصی را از خاک آن‌ها علیه ایران انجام دهد.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *