هدفگذاری ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال نخست برنامه ششم توسعه 123 هزار شغل باید در استان ایجاد شود ولی با توجه به ظرفیت های این استان امیدواریم 160 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در سفر به شهرستان رشتخوار و در جمع اعضای شورای اداری و مدیران این شهرستان و جمعی از مدیران استان افزود: در برنامه ششم توسعه 433 هزار فرصت شغلی برای این استان در نظر گرفته شده است که نیازمند 620 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری نیازمند ایجاد محیط امن و آرام برای سرمایه گذار است و با توجه به فضای این استان تا پایان آذر سرمایه گذاری خارجی نسبت به پارسال 3.5 برابر شده است و از 162 میلیون دلار به 578 میلیون دلار رسیده است.

رشیدیان با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای به فعل درآوردن ظرفیت های شهرستانهای استان باید استفاده کنیم افزود: ایجاد اشتغال نیازمند کمک بخش خصوصی و تلاش مضاعف مسئولان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: از تابستان 95 تا تابستان امسال 184 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شد که معادل 23 درصد اشتغال کشور است در حالی که این استان هشت درصد جمعیت کشور و 6 درصد اعتبارات را دارد.

رشیدیان ادامه داد: علی رغم فرصتهای اشتغالی که ایجاد شده هنوز فارغ التحصیلان بیکار زیادی در این استان وجود دارد و ریشه کردن بیکاری نیازمند وحدت و همکاری است.

وی گفت: طرحهای مختلفی در بخش صنعت و معدن با 58 میلیارد ریال، گردشگری و خدمات با 10 هزار میلیارد ریال و کشاورزی و دامداری و باغبانی با سه هزار و 200 میلیارد ریال برای افتتاح در دهه فجر و تا پایان سال در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اظهار کرد: این روزها یادآور همت یک ملت برای آزادی، توسعه و عدالت است و امیدواریم در کنار یکدیگر مسیر توسعه و پیشرفت را در سایه ولایت فقیه با سرعت و قدرت بپیماییم.

وی افزود: هر جا به حضور مردم نیاز داشته ایم به صورت خودجوش حضور داشته اند که آخرین آنها در راهپیمایی های نهم و 14 دی است که این حضور و تجدید بیعت و عهد آنها با آرمانهای امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر یک روزه خود به رشتخوار، نمایشگاه توانمندی ها، بازارچه صنایع دستی و غذاهای سنتی این شهرستان را افتتاح کرد و کلنگ ساخت مدرسه 6 کلاسه ای را در روستای ملک آباد این شهرستان به زمین زد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *