قرارداد با بنز، سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود

نماینده تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه‌ با کارهای مشارکتی بخشی متعلق به فعالیت‌های دوجانبه و بخشی تفاهم نامه همکاری است و در مرحله آخر به قرارداد و اجرای مفاد آن وارد می‌شویم. از آخر امسال قرارداد با بنز نهایی خواهد شد و اول سال آینده وارد فاز اجرای مفاد می‌شویم.

سعید باستانی در خصوص احتمال تولید مشترک ایران با شرکت بنز آلمان از ابتدای سال 97 با 20 درصد داخلی‌سازی محصولات، افزود: مشارکت‌های خارجی به منظور تولید نیازمند مذاکرات، تفاهم نامه، عقد قرارداد و سپس مراحل اجرایی است و در خصوص تولید مشترک با بنز نیز این مراحل در حال اجرا است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تولید و انتقال دانش و تکنولوژی اظهار کرد:  امکان تولید مشترک محصولات از ابتدای سال 97 بسیار ضعیف است،  باید مرحل پیش از تولید مشترک محصولات طی شود و در خصوص این همکاری مشترک نیز مراحل در حال انجام است. اما در خصوص انتقال دانش هنوز چون قرارداد بسته نشده نمی‌توان نظر داد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اینکه همکاری با این شرکت به چه میزانی می‌تواند به صنعت کشور کمک کند، تصریح کرد: به دلیل اینکه هنوز اطلاعی از برخی موارد این همکاری مشترک نداریم و مشخص نیست کدام رسته تولیدات بنز و با چه تیراژی و اینکه تولیدات مشترک به‌منظور صادرات است یا بازار داخلی به صورت قطعی نمی‌توان در خصوص آن نظر داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: هر نوع جوینت وینچر در ایران یک بروز تکنولوژی و اقدام مثبت است.

 

 

گزارشی از انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *