در دولت روحانی صدمات اقتصادی کمتری به کشور وارد شد

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت روحانی تاکنون عملکردی بسیار خوبی  داشته به طوری که در این دولت صدمات اقتصادی کمتری به کشور و مردم وارد آمده است.

مهدی تقوی در خصوص قیمت جدید مصوب شده عوارض خروج از کشور اظهار کرد:  کسانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند افرادی هستند که از لحاظ مالی وضعیت خوبی دارند و دولت باید از این افراد عوارض خروج از کشور را اخذ کند.

این کارشناش مسائل اقتصادی افزود: خوشبختانه در این چند هفته اخیر دولت اقدامات خوبی از جمله واریز سهام عدالت، کنترل قیمت تخم‌مرغ، کاهش عوارض خروج از کشور و.. را انجام داده و یقینا به دنبال این عوامل رضایت عموم مردم هم جذب خواهد شد.

تقوی با اشاره به اینکه دولت باید در همه شرایط قشر محروم و کم درآمد را در نظر بگیرد، عنوان کرد: در همین راستا دولت باید قیمت شیر، تخم‌مرغ، نان و همچنین قیمت اقلامی که نیاز اصلی این قشر بوده را کنترل کند و نگذارد این کالاها تاحدی گران شود که شرایط برای این قشر سخت شود.

وی با بیان اینکه به عقیده من دولت روحانی تاکنون عملکرد خوبی داشته، تصریح کرد: در دولت قبل ما شاهد تورم 40 درصد بودیم و از سوی دیگر نیز نرخ رشد روند منفی را به دنبال داشت که این امر سبب شده بود در دولت قبل بیکاری بیداد کند، اما امروزه نرخ تورم و رشد در کشور ما به کلی تغییر کرده است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: از نظر من به عنوان یک اقتصاددان دولت روحانی تاکنون عملکردی بسیار خوبی  داشته به طوری که در طول دوران ریاست جمهوری خود صدمات اقتصادی کمتری را به کشور و مردم وارد ساخته است.

تقوی تاکید کرد: اگر مردم مقایسه‌ کوچکی میان سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد و دولت تدبیر و امید داشته باشند متوجه خواهند شد که کدام دولت عملکرد بهتری داشته است.

وی در خصوص نظر کارشناسی خود در مورد افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: بنده مخالف افزایش قیمت بنزین هستم، زیرا این سوخت نهاده اصلی حمل و نقل بوده و با افزایش قیمت نه تنها حمل و نقل بلکه سایر موارد دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تقوی در خصوص حذف 30 میلیون یارانه بگیر، اظهار کرد: یارانه چیزی است که حق مسلم قشر ضعیف بوده، به عقیده من اگر کسانی که درآمد خوب و بالایی دارند به صورت داوطلبانه نسبت به حذف یارانه خود اقدام کنند دیگر در این حوزه به مشکل نخواهیم خورد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *