اقتصاد، جوانان احساساتی، نیروی های انتظامی و امنیتی، مظلوم حوادث اخیر

در پی تجمع مشكوك پنچشنبه ۷ دی میدان شهدای مشهد مقدس که بنظر میرسید تحت تاثیر تحریکات و توقعات غیر دست یافتنی مناظرات انتخابات دوره اخیر ریاست جمهوری و شورای شهر که در مردم ایجاد کرد ((همان مناظراتی که بخش های زیادی از آن رؤیا و خیال پردازی و بخشی نیز دروغ ، تهمت ،اتهام و غیر ممکن بود )) همراه با کمبودهای واقعی بویژه بیکاری که از ها سال قبل به دلایلی که در جای خود باید به آن پرداخت شروع و اکنون خودنمایی بیشتری دارد از یکطرف و رفتار ، گفتار ،  نامه نگاری و پوشیدن لباس رهبری اپوزیسیون توسط فردی که خود هشت سال در نابسامانی اقتصاد و آلوده کردن فضای سیاسی کشور بویژه با بگم بگم و توهین و تهمت به مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی یار انقلاب و مردم و شاگرد امام و برادر و همرزم و مرید مقام معظم رهبری در دوره دوم به ریاست جمهوری رسیدنش نقش اصلی را داشت.

از طرف دیگر بوجود امد و در ادامه به اغتشاش وتخریب منجر و باعث شد مردم علاقمند به امنیت و آرامش ایران اسلامی و مشهد مقدس یک هفته ای هر شب شاهد حضور چشمگیر جوانان و افسران این سرزمین در لباس نیروی انتظامی ، امنیتی با تجهیزات ضد شورش در میدان شهدا و میدان شهدا ها از آرامش و امنیت مردم حراست می کردند بودند و با دلسوزی می گفتند اعلام خواسته بصورت قانونی و با حفظ آرامش و بدور از تخریب همانگونه که در شروع تجمع میدان شهدا خودنمایی کرد و از طرف نیروی انتظامی هیچگونه مقابله ای با آن نشد حق مسلم مردم بوده و هست.

اما مگرمحافظین امنیت کشور فرزندان ایثارگران دفاع مقدس که برای حفظ ایران سربلندازجان گذشتند و نگذاشتند سر سوزنی از خاک پاک کشور کاسته شود نیستند؟

مگر آنان که به هر دلیل و تحریک تجمع کرده و فریاد کمبود اقتصادی و آزادی سر دادند خود را دلسوز مردم معرفی نکردند ، پس اقدامات تخریبی و قانون شکنی و برخورد با حافظین امنیت و اتش زدن ماشین وموتور پلیس و اموال مردم چرا ؟

مگر جوانانی که لباس پلیس به تن دارند می توانند به جز انجام وظیفه قانونی که برای آن قسم یاد کرده اند اقدام دیگری داشته باشند؟ ((بریدن گردن آنها در بعضی شهر ها چرا!!! ؟))

مردم میگویند درتمام کشور ها از جمله ایران مشکلات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کم و بیش وجود دارد ،انتقاد و اعتراض قانونی از حقوق افراد و گروه های شناسنامه دار است  ، اما مردم یکصدا فریاد میزنند پیروی از رسانه های بیگانه ، فرمان ترامپ و گروه های ضد انقلاب و مخالف امنیت ایران با اقدامات تخریبی و نابود کردن اموال عمومی و برخورد با جوانانی که لباس حفظ امنيت پوشیده اند توسط جمعی محدود ، رخنه کرده بین معترضین غلط  بزرگی بود که در نهایت به اقتصاد ، فضای سیاسی و امنیت کشور و آلوده کردن خواسته های مردی که مدت ها بود در تجمعات صنفی خود نمایی می‌کرد و در بسیاری موارد نیز خواسته تجمع کنندگان کم و بیش محقق می‌شد خسارت وارد کرد.

مردم میگویند اکنون که کشور حوادث تلخ که درابتدا با یک تجمع انتقادی ، اعتراضی و شاید موج سواری سیاسی تند روان یک تفکر شروع و درادامه به توطئه تبدیل شد را پشت سرگذاشته است وظیفه گروه هاي سیاسی و اجتماعی است که بدون دامن زدن به اختلافات جناحی ، و برنامه ریزی برای موج سواری (( که این روزها پیگیری آن در نوشته ها و گفته های بعضی مدعیان رنگ ها دیده می‌شود )) به خواسته های معقول مردم رسیدگی ، و کبودها و ناهنجاری های سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی بویژه اشتغال جوانان را دنبال کنند .

مردم میگویند برخورد قانونی با فرصت طلبان واغتشاشگران و عربده کشان لازم است اما جدا کردن آنان از کسانی که فقط برای اعتراض و انتقاد در تجمعات حاضر شده بودند و شنیدن آزادانه حرف های انتقادی آنها لازمه اعتدالی نظام است .

مردم میگویند مسئولین کشور نگذارند در پس این حوادث زود گذر به فضای سیاسی ، اقتصادی اجتماعی کشور بیش از این خسارت وارد شود تا بار دیگر جهانیان شاهد امنیت مثال زدنی ایران اسلامی باشند  .

مردم ایران اسلامی به فرزندان خود در لباس نیروی انتظامی و امنیتی خدا قوت گفته و از اینکه باصبر و بردباری با افرادی که ندانسته در تجمعات چند ده نفره مشارکت کرده بودند برخورد داشته تشکر میکنند و با اصرار و تکرار از مسئولین و مقامات در تمام سطوح بویژه دولت و مجلس میخواهند با شفاف سازی در تمام امور وایجاد تغییر جدی در بودجه ۱۳۹۷ کشور به نفع اقشار کم در آمد و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال بخصوص در روستاها، دست آوردهای امنیتی ، اقتصادی و آزادی های سیاسی ، اجتماعی و فضاهای ارتباطی و اطلاع رسانی مجازی و غیر مجازی که با اعتدال به دست آمد را حفظ کرده و به آن عمق بیش‌تر ببخشند

 

 

محمدحسین روشنک

دبیر جبهه مردمی «مشهد برای همه»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *