فعالیت بیش از 6 هزار و 890 تعاونی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: 6 هزار و 890 تعاونی فعال در این استان وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 260 تعاونی در مشهد فعالیت دارند.

محمود احمدی روز پنجشنبه افزود: سه هزار و 884 تعاونی در این استان راکد و غیر فعال هستند که 6درصد تعاونی‌های کشور را شامل می‌شود و این رقم نشانگر وضع مناسب بخش تعاون این استان است.

وی اظهار کرد: تعاونی‌هایی که بیش از یکسال متوالی هیچ نوع فعالیت اقتصادی و عملکرد مالی با موضوع فعالیت‌های تعاونی خود نداشته باشند غیرفعال شمرده می‌شوند.

وی افزود: در اجرای بند چهار ماده 54 قانون بخش تعاون، که بخشی از آن مربوط به بررسی و شناخت مشکلات تعاونی‌های غیرفعال است و همچنین طبقه بندی آن‌ها بر حسب رشته فعالیت، سیاست گذاری و برنامه ریزی به منظور فعال کردن این تعاونی‌ها یا تعیین تکلیف تعاونی‌هایی که قابلیت فعال شدن ندارند، تعدادی از تعاونی‌های غیر فعال تعیین تکلیف شدند.

احمدی با بیان اینکه از سه هزار و 884 تعاونی غیر فعال استان، هزار و 622 مورد متعلق به شهر مشهد است افزود: تاکنون 827 تعاونی غیر فعال شهر مشهد و 75 تعاونی در شهرستان‌های استان را تعیین تکلیف کرده ایم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها نقطه عطف اقتصاد مقاومتی هستند اظهار کرد: با استفاده از سرمایه‌های خرد می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها را به شرکت‌های تعاونی واگذار کرد و سهم بخش تعاون را از اقتصاد استان افزایش داد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *