70 درصد آسیب‌های اجتماعی متوجه قشر جوان است

فرماندار قوچان گفت: 70 درصد آسیب‌های اجتماعی متوجه قشر جوان جامعه است. اگر این سرمایه مهم را مورد توجه قرار داده و به آنان اعتماد کنیم می ‌توان همچون هشت سال دفاع مقدس افتخارآفرینی داشت.

علیرضا قامتی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان قوچان افزود: ساختار مدیریتی برای ساماندهی امور جوانان مناسب نیست و تصمیم‌ گیرندگان حداقل دو دهه فاصله سنی با جوانان دارند. شور راهپیمایی‌ها، نماز جمعه، انتخابات و مساجد با حضور جوانان بوده پس باید جوانان را در تصمیم‌ گیری برای امور خود دخالت داد.

مسئول دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: 2،8 درصد از جمعیت یک‌ میلیون و 616 هزار و821 نفری جوانان این استان ساکن قوچان هستند. 45 هزار و 324 نفر از جمعیت قوچان در سن جوانی یعنی بین 15 تا 29 سال قرار دارند.

حسن عزیزی افزود: 56.26 درصد جمعیت جوان این شهرستان در سن ازدواج قرار دارند. میانگین سن ازدواج در قوچان بالا می باشد یعنی برای مردان 27.3 سال و برای دختران 21.6 سال بوده که نسبت به میانگین استانی بالاتر است.

وی ادامه داد: طی هشت ماهه گذشته امسال 349 مورد طلاق و هزار و 237 فقره ازدواج در قوچان ثبت شد که نشان می‌دهد به ازای هر چهار ازدواج یک مورد طلاق در این شهرستان صورت می‌‌گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *