دهه فجری فرصتی برای مطرح کردن دستاوردهای انقلاب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به ناآرامی‌های اخیر، دهه فجر امسال فرصتی مطلوب برای بیان مناسب و پررنگ دستاوردهای نظام و انقلاب و آفرینش امید در جامعه است.

سیدجواد حسینی در نشست اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر در محل استانداری خراسان رضوی افزود: مدیریت مطلوب قضایا و رویدادها می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، اما بعضا باید هزینه‌های سنگینی پرداخت شود تا این شرایط به یک تغییر رفتار منجر شود.

وی گفت: ناآرامی‌های اخیر اعتراض به موضوعی بحق بود که به سرعت تبدیل به یک اغتشاش ناحق، گسترش آن در سطح کشور و تبدیل شعارهای معمولی به شعارهای رادیکالی شد اما از آنجا که این اعتراضات از پشتوانه‌ای برخوردار نبود به سرعت کنترل و مدیریت شد.

حسینی بیان کرد: در این ناآرامی‌ها در مجموع معاندان نظام بخش عمده‌ای از این اعتراضات را مدیریت کرده و قصد داشتند دامنه آن را به دهه فجر بکشانند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه ما خیلی سیاسی شده ایم و آسیبی که در فرهنگ سیاسی ما شکل گرفته، باعث شده است که در رقابت‌های سیاسی که بحق و قانونی است، آنچنان جناح‌های سیاسی به جان یکدیگر بیفتند که همدیگر را نشانه بگیرند.

وی بیان کرد: کسانی که در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شدند، به هیچ وجه اصولگرا، اصلاح طلب یا اعتدالگرا نبودند، بلکه با هر سه جناح مخالف بودند.

وی اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر گرچه یک تهدید به شمار می‌رفت اما باعث همگرایی بیشتر ملت و مسئولان شد، اما متاسفانه همه ما دست اندرکاران، تولید کننده نارضایی در جامعه و سرگرم کم انگاری هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: رقابت‌های برهم اندازنده جناح‌های سیاسی و دیدگاه کم انگارانه جناح‌های سیاسی باعث شده است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را در همه دولت‌ها محو کنیم و امید را از مردم بگیریم.

وی بیان کرد: مردم مشکلات را حس می‌کنند و ما نیز نمی گوییم مشکلی وجود ندارد، اما در کنار 300 هزار بیکار در خراسان رضوی، دولت بیش از 100 هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد کرده است.

حسینی گفت: همه شاخص‌های رشد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در خراسان رضوی ارتقا یافته است اما مردم آن را حس نمی کنند و احساس شکوفایی در جامعه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: دائما نقد دولتها را می‌کنیم اما از دستاوردهای دولتها چیزی نمی گوییم، این رویکرد امید را از جامعه می‌گیرد و مشکلات را پررنگ تر می‌کند.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال که انقلاب 40 سالگی خود را پشت سر گذاشته و به اوج پختگی رسیده، با توجه به شرایط کنونی، لازم است دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام و ارزشهای آن با شکل و شیوه نوینی بازگو شود تا امید در جامعه افزایش یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دهه فجر، دهه وحدت، همگرایی، هویت آفرینی، امیدآفرینی و انسجام بخشی است و باید از شاخص‌های امید در جامعه با اتخاذ رویکرد جدید و برنامه‌های نوین بهره گرفت.

حسینی اظهار کرد: پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال در خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد باید پیوست رویکرد مردمی، اطلاع رسانی و نشاط آفرینی داشته باشد.

وی افزود: در دهه فجر امسال می‌توان جلسات استانی مانند کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه سلامت و… را با حضور مردم برگزار کرد و گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی در حضور مردم بازگو شود.

وی بیان کرد: با هدف برگزاری برنامه‌های دهه فجر با رویکرد مردمی، از خانه احزاب، مجمع مشورتی زنان، خانه تشکلهای مردم نهاد، خانه جوانان و مجمع مشورتی بسیجیان خواسته شده است که اجرای برنامه‌هایی را از طریق زیرمجموعه خود برای دهه فجر در نظر بگیرند.

حسینی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش ارتباط با مردم گفت: هم اینک طرح تعامل دولت با اقشار مردم، در استان در حال اجراست و تاکنون از 26 قشر شناسایی شده، با 14 قشر از طریق برگزاری میزهای گفت و گو تعامل برقرار شده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در ایام دهه فجر نشست‌هایی را با مردم ساکن در مناطقی که دچار مشکل در حوزه مسئولیتی آنها هستند، برگزار کنند.

وی اظهار کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی موظف هستند یک درصد از بودجه سالانه خود را به تولید برنامه‌های تلویزیونی و پخش آن از صدا و سیمای مرکز استان اختصاص دهند.

حسینی بر توجه به بهره برداری پروژه‌های عمرانی با رویکرد اطلاع رسانی به مردم و حضور مردم در مراسم، متمرکز شدن دستگاه‌های فرهنگی به طور ویژه روی تنوع بخشی و اثربخشی برنامه‌ها، استفاده از رسانه‌ها بویژه فضای مجازی برای اطلاع رسانی مناسب برنامه‌ها، پخش فیلم‌ها و سریال‌های انقلاب در مدارس و دانشگاه‌ها برای دهه فجر امسال تاکید کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برای برگزاری برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پنج محور فرهنگی – تبلیغی تعریف و مشخص شده که شامل بصیرت افزایی، امیدآفرینی، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی، خودباوری است.

حجت الاسلام محمد سلطانی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، کرسی‌های آزاداندیشی، بیان خاطرات 100 نفر از سیاسیون زندان رفته قبل از انقلاب اسلامی، تجلیل از خانواده شهدا، دیدار مدیران با خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا و… از جمله این برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف در ایام دهه فجر برنامه‌های نشاط آور و نیز بهره برداری از پروژه‌های مختلف دارند که پس از جمع بندی نهایی، مشروح آنها اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی دارای 170 شهید، 130 جانباز و 83 آزاده مربوط به دوران شکل گیری انقلاب اسلامی است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *