برگزاری یادواره عارف ملاعلی مایانی در روستای مایان طرقبه

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بینالود در بازدید از روستای مایان علیا خواستار برگزاری یادواره عارف ملاعلی مایانی در روستای مایان علیای طرقبه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی، علی اکبراحمدزاده رئیس میراث فرهنگی شهرستان بینالود به همراه معاونین این اداره کل در حوزه صنایع دستی و گردشگری از روستای مایان علیا بازدید کردند.

بافت قدیمی روستا، خانه‌های قدیمی که ظرفیت بوم گردی و یا منازلی که ظرفیت ایجاد خانه مسافر را دارند از جمله مکان‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفتند.

علی اکبر احمدزاده در حاشیه این بازدید ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت بالای چشم انداز طبیعی روستا در حوزه گردشگری، با حضور در محل مزار عارف ملاعلی مایانی پیشنهاد برگزاری بخشی از مراسم روز روستای مایان علیا به همراه یادواره ای برای این عارف بزرگ را خواستار شد.

ضمن اینکه در انتهای این بازدید، تعدادی از صنایع دستی ارغوان بافی روستا به رسم یادبود به مدیر و معاونین میراث فرهنگی شهرستان بینالود اهدا شد.

گفتنی است روستای مایان علیا  از روستاهای بخش طرقبه در شهرستان بینالود است ودر فاصله ۲۰ کیلومتری مشهد فرار دارد. مسیر آن از روبروی پمپ بنزین  طرقبه  شروع شده  بعد از گذشتن از امامزادگان یاسر و ناصر به سمت مایان سفلی ادامه مسیر داده و بعد از مایان وسطی ، روستای مایان علیا  قرار دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *