اساس جمهوری اسلامی احترام به رای اکثریت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس کار جمهوری اسلامی احترام به رای اکثریت است و این قاعده را باید نسل در نسل و بطور مرتب تمرین کنیم زیرا اگر آن را زیرسئوال ببریم چیزی از جمهوری اسلامی باقی نمی‌ماند.

سیدمصطفی میرسلیم روز یکشنبه در نشستی از سوی انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد افزود: حتی اگر با یک تک رای یک گروه اکثریت شناخته شد باید به رای آن‌ها احترام گذاشت. وقتی به جمهوری اسلامی رای «آری» دادیم به این معنی است که پذیرفته‌ایم به رای اکثریت احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: مردمسالاری نظام اسلامی ایران مقید به عنوان دینی است. هر چند که مردمسالاری خواه ناخواه نواقصی دارد اما نظام مردمسالار جمهوری اسلامی ایران از بقیه نظامهایی که در دنیا وجود دارند بهتر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حدود 40 سالی که از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد سختیهای بسیاری دیده ایم. خود ما باید این نظام را مراقبت کنیم و یکی از راههای مراقبت احترام به قاعده مردمسالاری است و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند.

وی افزود: اکثریت هم باید از ظرفیتها و توانمندیهای اقلیت استفاده کند. موضوع اقلیت و اکثریت دوگانگی نیست بلکه تکمیل یکدیگر است. اکثریت باید مراقب باشد گرفتار غرور نشود. یکی از راههای شناخت غرور این است که اگر طرف مقابل حرف حقی گفت چون رقیب ما است به حرف او توجه نکنیم.

میرسلیم ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از نگاه مستکبران فضولی در کار آنها بود. مستکبران بخاطر انقلاب اسلامی نسبت به این مرز و بوم کینه سیاهی در دل دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *