پیش‌بینی 90 میلیارد تومانی برای قنات‌های کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود 90 میلیارد تومان برای قنات‌های کشور در بودجه 97 پیش بینی شده است.

محمود حجتی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از میراث جهانی قنات قصبه و تعدادی از پروژه‌های جهاد کشاورزی گناباد، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از محل شورای برنامه­ریزی استان‌ها نیز به این رقم افزوده خواهد شد. ضمن اینکه حضور و خودیاری مردم نیز باید انجام شود، چراکه این منابع قطعا با مشارکت مردم هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابعی جهت قنات قصبه گناباد اختصاص داده خواهد شد، افزود: امیدواریم با منابعی که در بودجه پیش­بینی شده و منابعی که شورای برنامه ریزی استان‌ها در اختیار دارد بتوانیم بیش از گذشته در خدمت این سرمایه‌ها باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مظلومیت قنوات در کشور، تصریح کرد: البته با توجه به منابع موجود توجه خاصی صورت گرفته و روز به روز بر این توجه افزوده می‌شود که امیدواریم بتوانیم این سرمایه­گذاری‌های سنگینی که در طول هزاران سال انجام شده را به خوبی حفظ کنیم.

حجتی بهترین روش برداشت آب را از سفره‌های زیرزمینی دانست و خاطرنشان کرد: مشکلی که ما در کشور داریم در خصوص عدم تعادل در سطح کشور بوده، چراکه آب از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق برداشت می‌شود و این برای سفره‌های زیرزمینی مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بیشترین حمایت توسط دولت در رابطه با تأمین نهاده‌های دامی به عمل می‌آید و ارزان‌ترین و ضروری‌ترین ارزی که امروز در کشور اختصاص داده می‌شود برای تأمین نهاده‌های دامی است. البته برای تأمین بخشی از علوفه نظیر ذرت، سویا و جو به خارج وابسته هستیم که آن نیز با تعرفه پایه 5 درصد وارد کشور می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت شیر مناسب است، تأکید کرد: دامداران برای خرید نهاده‌ها و تبدیل آن به شیر دچار مشکل هستند که امیدواریم به کمک تسهیلات بانکی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *