بزرگترین مشکل بی‌صداقتی برخی مسئولین است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج درباره ناآرامی‌های صورت گرفته در کشور گفت: مردم کوچه و بازار ضد انقلاب نیستند بلکه گاهی اوقات مشکلات معیشتی باعث اعتراض آن‌ها می‌شود اما بزرگ ترین مشکل کشور بی صداقتی برخی مسؤولان است.

حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: قرآن برای طالبان علم منزلی را قائل است که عوامل و آسیب‌ها را بیان می‌کند که اگر به این منزل برسیم به هدف طلبگی خود نیز رسیده ایم.

وی اضافه کرد: طلاب قبل از این که طلبه بشوند جزء عوام جامعه بوده‌اند اما پس از این که وارد حوزه‌های علمیه و علوم دینی شدند به دسته خواص جامعه پیوسته‌اند و این هم به خاطر علمی است که به آن دست پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام تویسرکانی در خصوص اوقاتی که طلاب در فضای مجازی به سر می‌بردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از طلاب وقت بسیاری را در فضای مجازی صرف می‌کنند که این عمل منزلتی را به منزلت طلبگی ما نمی‌افزاید و یکی از محرمات دوران طلبگی سرگرمی و آلوده شدن بیش از حد به فضای مجازی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان این که پس از بصیرت، دانایی و معرفت مرحله سخت‌تری با عنوان «صدق» وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از علما در این مرحله زمین گیر شده‌اند و قرآن در چند مرحله نیز عالمان بدون صدق و عمل را به برخی از حیوانات تشبیه کرده است.

حجت الاسلام تویسرکانی به تعریفی از صدق اشاره و خاطرنشان کرد: صدق یعنی این که ما آنچه در ظاهر نشان می‌دهیم در باطن خود قبول داشته باشیم و حتی در باطن بهتر از ظاهر باشیم که متأسفانه یکی از آسیب‌های برخی طلاب این است که گاهی ظاهرشان با باطنشان مطابقت ندارد که این از مصادیق بارز عدم صدق و نفاق است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج در خصوص ناآرامی‌های صورت گرفته در کشور نیز اظهار کرد: ضد انقلاب مردم کوچه و بازار نیستند بلکه گاهی اوقات مشکلات معیشتی باعث اعتراض آن‌ها می‌شود اما بزرگ ترین مشکل کشور بی صداقتی برخی مسؤولان است که این‌ها فقط به مشکلات رهبر معظم انقلاب می‌افزایند و در پشت پرده به ایجاد فتنه می‌پردازند.

وی در پایان کبر را یکی از موانع بزرگ صداقت دانست و تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلات طلاب همین کبر است که انسان را بیچاره خواهد کرد و او را به اوج عناد و دشمنی با حق خواهد رساند که این افراد با این عمل خود پیرو عمل شیطان در خودخواهی و عناد ورزی خواهند بود.

 

 

منبع: رسا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *