500 پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج افتتاح میشود

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت:500 پروژه محرومیت زدایی که توسط جهادگران بدون اعتبارات دولتی ساخته شده است در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

محمد روحانی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در موضوع بهداشت و درمان مفتخریم که بیش از 38 هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان و متخصصان در روستا و محرومان انجام شده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی اظهار کرد: سرفصل اقدامات بسیج سازندگی اردوهای جهادی است و افتخار داریم که فعالیت های ویژه ای در این باره داشته ایم که در رسانه ها نیز منعکس شده است.

وی با اعلام اینکه 500 پروژه محرومیت زدایی توسط جهادگران بدون اعتبارات دولتی و با همت جهادی و کمک های خیرین از ابتدای سال 96 صورت گرفته افزود: در موضوع بهداشت و درمان  مفتخریم که بیش از 38 هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان و متخصصان در روستا و محرومان انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: دانش اموزوان بسیجی 121 مدرسه استان را مورد مرمت و بازسازی قرار دادند و همچنین در بخش حاشیه شهر مشهد درباره سبد پوشاک، تغذیه و جهیزیه و مرمت مساجد و منازل معسرین اقداماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به خدمت رسانی بسیجیان در مناطق زلزله زده در استان و کرمانشاه و همچنین امدادرسانی در وقوع سیل و حوادث اخیر به مردم افزود: 6 روستا تحویل بسیج سازندگی استان شده و بر اساس سیاست ها قصد داریم کمک کنیم به هموطنان تا در خانه هایی که کمتر آسیب دیده و تخریب نشده اند  مستقر شده و اگر نیاز است مورد مرمت قرار گیرند.

روحانی تصریح کرد: برخی سازه ها ناپایدار هستند و برخی دیگر قابل احیا و مرمت است لذا در فصل زمستان باید اقدام بازسازی تسریع یابد و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساماندهی اوضاع زلزله زدگان را هر چه سریع تر محقق کنیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی از جمله صنایع تبدیلی، کارگاه های صنایع خانگی و برنامه های متنوع دیگر در شهرستان های استان افزود: همایش بزرگ تقدیر از جهادگران و  فعالان اقتصاد مقاومتی به دلیل حضور این جهادگران و فعالان د ر مناطق زلزله زده لغو شده است.

 

 

منبع: دانا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *