کمیسیون صنایع مجلس ضرر زلزله به واحدهای صنعتی کرمانشاه را بررسی می ‌کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تهیه گزارشی در کمیسیون متبوعش درباره میزان خسارات وارده به واحدهای صنعتی کرمانشاه در اثر زلزله خبر داد.

سعید باستانی با اشاره به وقوع زلزله در غرب کشور و آسیب رسانی به واحدهای صنعتی در این مناطق، گفت: حسینی کیا نماینده مردم استان کرمانشاه و عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن در جلسه اخیر کمیسیون گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه کرده است، که در این گزارش خسارت هایی که به 12هزار واحد مسکونی روستایی و 5هزار واحد مسکونی شهری وارد شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از نظر کمیسیون صنایع و معادن در وقوع زلزله بیشتر بحث آسیب های حوزه صنعت و معدن مطرح است، افزود: براساس گزارش های ارائه شده میزان خسارات وارد آمده  در سرپل ذهاب و مناطق زلزله زده مجموع خساراتی که به واحدهای صنعتی چه آنهایی که داخل شهرک های صنعتی هستند و چه آنهایی که خارج از شهرک های صنعتی هستند و همچنین حوزه معادن کانی های غیرفلزی همانند شن شویی حدود 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

نماینده تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این برآورد از دیدگاه کارشناسان حوزه صنعت، معدن و تجارت این استان است و پیشنهاد ما این بوده که کمیسیون خود برای برآورد خسارت دقیق تر اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مناطق زلزله زده بیشتر به حوزه مسکونی توجه می شود، در حالی که در کنار تخریب منازل مسکونی زیرساخت های فنی و حوزه صنعت، معدن و تجارت آسیب دیده که بعدها بحث اشتغال را مورد هدف قرار می دهد، لذا کمیسیون صنایع و معادن در این بخش گزارش کامل تری ارائه می دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *