موی سپید راهداری

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: میانگین عمر 60 درصد ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی96  بالای 24 سال و نیازمند نوسازی است. عمر لودر و گریدرهای راهداری حتی از 24 سال هم بالاتر است و قرار است به صورت متمرکز برای هر اداره شهرستانی یک دستگاه لودر و گریدر تامین شود.

ابراهیم نصری در مراسم طرح آغاز  راهداري زمستاني که در پايانه بار شهيد خبيري مشهد مقدس با حضور مديران استاني و راهداران برگزار گرديد، افزود: خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.این استان علاوه بر 51 گردنه به طول 545 کیلومتر در محورهای بین شهری و 172گردنه به طول 574 کیلومتر در محورهای روستایی ، 136 محل کولاک و مه گیر به طول 586 کیلومتر نیز دارد که تامین این حجم راه نیازمند بودجه زیادی است.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما تامین بودجه است ، هر سال اعتبارات خوبی به این حوزه داده می شود اما تخصیص‌ها مناسب نیست. از بودجه ملی سال جاری تاکنون حدود 20 درصد و از بودجه استانی تنها از بخش تملک دارایی ها 50 درصد تخصیص كه بخشي به صورت نقد و الباقي اسناد خزانه صورت گرفته است که اصلا برای تامین راهداری مناسب نیست.

نصری در خصوص طرح راهداری زمستانی امسال گفت:در این طرح که از امروز تا 15 فروردین سال 97 به مدت 4 ماه ادامه خواهد داشت 92  اکیپ راهداری با استفاده از 566 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین خدمت رسانی ویژه زمستانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: از امروز 957 نفر به همراه این تعداد ماشین آلات به محل خدمت خود اعزام می شوند که از این میان 165 نفر به همراه 48 دستگاه ماشین آلات راهداری از بخش خصوصی هستند.

فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز در بخش دیگر این مراسم با بیان اینکه خراسان رضوی به واسطه وسعت ومیزان تردد یک کشور کوچک است، تصریح کرد: در تقویم کاری و مناسبتهای مختلف از نوروز تا دهه پایانی ماه صفر، در طول 25سال سابقه خدمتم سال جاری را سنگین سال کاری می دانم و پیش بینی می کنم طرح زمستانی امسال نیز همانند بقیه سال کار سنگینی پیش روی راهداران و نیروهای پلیس راه باشد.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: امسال طرح زمستانی پلیس راه در قالب 69 اکیپ ، 138 تیم پلیس راه و پنج پایگاه ویژه طرح زمستانی از ابتدای دی تا 20 اسفند ماه انجام خواهد شد .

وی با اشاره به تجارب کسب شده از طرح راهداری زمستانی سال گذشته خاطر نشان کرد: بروز تاخیر در رفع انسداد برخی مسیرها که مشکل آب و هوایی یا ترافیکی دارند علاوه بر بروز برخی مشکلات برای مسافران و رانندگان در ادامه امداد رسانی را نیز با مشکل مواجه می کند.

امیدوار بر هماهنگی و همکاری بیشتر راهداران و ماموران پلیس راه در جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران بارگاه منور رضوی تاکید کرد و گفت:در صورتی ماشین آلات راهداری دچار حادثه و یا نقص شدند باید پیش از وقوع حادثه در جاده‌ها، خودروی جایگزین در آن اداره تامین شده باشد تا امداد رسانی ها با مشکل روبرو نشود.

 

 

گزارشی از رضا شجاع

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *