عاملان كلاهبرداری‌های مجازی در مشهد دستگير شدند

دو پسر جوان كه باسوء استفاده از سايت ديوار و به بهانه فروش وام هاي ويژه بانكي از شهروندان ساده لوح كلاهبرداري مي كردند در مشهد دستگير شدند.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: در پي دريافت پرونده اي از دادسرا مبني بر اينكه فردي با اغفال شهروندان در سايت ديوار اقدام به كلاهبرداري هاي سريالي كرده است كاراگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي خراسان رضوي به دستور بازپرسي شعبه 230 مشهد تحقيقات خود از يك شاكي پرونده كه ساكن روستايي در شهرستان بردسكن بود آغاز كردند.

وي خاطر نشان كرد: شاكي پرونده در اظهارات خود به كارآگاهان ادعا كرد در سايت ديوار آگهي هايي با مضمون دريافت وام هاي 120-180 و 210 ميليون توماني روبرو شده و با فرد مورد نظر تماس گرفته و با او در مشهد قرار ملاقات گذاشته است.

شاكي در ادامه اظهاراتش گفت متهم كه «علي» نام دارد با چرب زباني اعتماد او را جلب و در ابتدا با دريافت مبالغ از پنج ميليون ريال تا 730 ميليون ريال به منظور عقد قرارداد، وعده هاي واهي براي دريافت وام داده و سپس متواري شده است.

سردار كريمي افزود : كارآگاهان پليس آگاهي با ترسيم چهره فرضي متهم و اقدامات پليسي وبا استفاده از سامانه هاي اطلاعاتي مخفيگاه عامل اين كلاهبرداري هاي مجازي را در منطقه سيدي مشهد شناسايي و او را دستگير كردند. متهم 22 ساله كه بيكار است و به مواد مخدر اعتياد دارد در بازجويي هاي اوليه همدست خود را نيز معرفي كرد .كارآگاهان بلافاصله متهم ديگر اين پرونده كه جواني 26 ساله است را دستگير و از او يك دستگاه خودروي سواري دنا توقيف كردند.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي با اعلام اينكه تاكنون 6 مالباخته در اين خصوص شناسايي شده اند بيان داشت در بررسي انجام يافته ارزش ريالي اين پرونده به بيش از يك ميليارد ريال برآورد و متهمان به همراه پرونده متشكله به دادسراي شعبه 230 مشهد معرفي شدند.سردار كريمي گفت: تحقيقات از اين2 كلاهبردار مجازي براي كشف ديگر اقدام هاي مجرمانه آنان ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *