سپرده‌گذاران چند موسسه غیرمجاز در مشهد خواستار دریافت مطالبات خود شدند

70 نفر از سپرده گذاران موسسه‌های مالی منحله بدرتوس و الزهرا که در قالب موسسه کاسپین ساماندهی شده اند روز چهارشنبه با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و یکی ازشعبه‌های کاسپین دراین شهر خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

یکی از سپرده گذاران موسسه بدرتوس گفت: سه سال از بلوکه شدن پول‌های ما در حساب‌های بدر توس سابق و کاسپین فعلی می گذرد و مدت 2 سال است که دفترچه کاسپین را گرفته ایم.

علی اسلامی افزود: از مرداد ماه 96 تمام املاک و دارایی‌های بدر توس و 33 شعبه آن صورتجلسه و به موسسه کاسپین تحویل شده و قول داده اند هفته بعد از آن پول‌های سپرده گذاران بازگشت داده شود اما هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

وی مدعی شد: کل مبلغ طلب نقدی 22 هزار سپرده گذار موسسه بدرتوس دو هزار و 700 میلیارد ریال است و بقیه آن تا 9 هزار و 600 میلیارد ریال طلبکاری مربوط به املاک است لذا مسئولان ابتدا همان طلب نقدی را تسویه و طلبکاری املاک را بعدا حسابرسی کنند.

علیرضا سلیمی یکی از سپرده گذاران موسسه منحله پیوند گفت: این موسسه نیز مانند بدرتوس سه سال است هیچ پرداختی به سپرده گذاران نداشته و سپرده گذاران این موسسه نیز خواستار اقدام مسئولان در تعیین تکلیف حساب‌های پیوند هستند.

گرچه اواخر اردیبهشت گذشته با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان با حدود ٥٠٠ هزار سپرده گذار آغاز شد و تا سقف 2 میلیارد ریال پیش رفت اما مرداد ماه به دستور محاکم قضایی برخی حسابهای کاسپین به درخواست شاکیان مسدود و روند پرداخت برای سپرده‌گذاران این موسسه متوقف شد.

گفتنی است موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونی‌های اعتبار به موسسات از تجمیع تعاونی‌های اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا(س) مشهد، بدرتوس و پیوند از سال 1394 شکل گرفته است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *