سقوط داعش با مدد به قرآن کریم محقق شد

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: داعش در عراق و سوریه اعمال حاکمیت می‌کرد، اما به برکت قرآن این دوره ظالمانه برای همیشه پایان یافت.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان صبح پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد با بیان اینکه فرهنگ و تفکر بسیج همان فرهنگ و تفکر قرآنی است، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال گسترش این فرهنگ در سراسر دنیا است که یک نمونه بارز ثمرات و اندیشه جهانی بسیج را در عراق و سوریه شاهد بودیم.

وی افزود: با هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری و رشادت‌های پاسداران جبهه مقاومت و شهدا و ایثارگران مدافع حرم گروهک تروریستی داعش برای همیشه نیست و نابود شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمع‌آوری نیروهای مردمی در کنار هم از کشورهای مختلف همچون ایران، سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورها از نگاه سیدحسن نصرالله در حد یک رویا بود، خاطرنشان کرد: اما در عمل و با تفکر سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده ولایی سپاه قدس این امر محقق شد و شاهد تشکیل بسیج جهانی در منطقه بودیم و این اتحاد جوامع بسیجی با هدایت‌های عالمانه مقام معظم رهبری نقشه‌های شوم تکفیری‌ها و در راس آن‌ها گروهک تروریستی داعش را نقش بر آب کرد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه رزمندگان ما افتخاری بزرگ و جهانی کسب کردند، تصریح کرد: داعش در عراق و سوریه اعمال حاکمیت می‌کرد، اما به برکت قرآن این دوره ظالمانه برای همیشه پایان یافت و ما افتخار می‌کنیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این افتخارآ فرینی نقش‌آفرین بوده است.

وی تاکید کرد: راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان اسلام و ایران آورده و اتهاماتی که امثال ترامپ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌زنند هرگز باورپذیر نیست.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه داعش به قصد نابودی حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) در عراق و سوریه حمله می‌کرد و هر کجا را که توانست نابود کرد، گفت: به‌طور مثال یک مسجد پر از نمازگزار را تخریب می کردند و زنان را به بردگی می‌برد، اما در سوی مقابل مدافعان حرم ساکت نبودند و با تمام وجود از مقدسات خود دفاع کردند و اجازه گستاخی داعشی‌ها به مقدسات مسلمانان را ندادند.

پورجمشیدیان گفت: پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و شهدای والامقام در راه قرآن و پیاده‌شدن احکام قرآنی جان دادند و  ما نیز باید در مسیر ترویج سبک زندگی قرآنی  گام برداریم و در این رابطه نخبگان قرآنی نقشی کلیدی برعهده دارند و تنها راه نجات ما در تمسک، توجه و عمل به قرآن کریم است.

وی افزود: شهدای والامقام ما لحظه‌ای از قرآن کریم به‌دور نبودند و به‌طور مثال شهیدان صیادشیرازی و باکری و دیگر شهدای والامقام عنایت و توجه ویژه‌ای به این کتاب آسمانی داشتند و قبل از گرفتن هر تصمیم و اجرای هر برنامه آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت می‌کردند و از صاحب قرآن مدد می‌گرفتند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیدار اخیر بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار توجه به محتوای قرآن را به آن‌ها گوشزد کردند و بی‌شک انتظارات معظم‌له از مجموعه قرآنی بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراتر از سایر مجموعه‌ها است و باید در مسیر تحقق خواسته‌های به‌حق ایشان در تمامی حوزه‌ها به‌ویژه حوزه قرآن و عترت گام برداریم.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *