راه اندازی نخستین بوفه الکترونیک مدارس خراسان رضوی

رئیس ناحیه هفت آموزش و پرورش مشهد گفت: نخستین بوفه الکترونیک مدارس خراسان رضوی در راستای تغذیه سالم دانش آموزان در این ناحیه آغاز به‌کار کرد.

محمدرضا کمالی افزود: این بوفه الترونیک در قالب یک نرم افزار در سامانه اندروید با ایده یکی از مدیران مدارس طراحی و اجرا شده است. این طرح با هدف نظارت و تمرکز والدین بر روی تغذیه فرزندانشان اجرا می شود. فلسفه راه اندازی بوفه الکترونیک نظارت اولیاء بر روی تغذیه فرزند و سفارش برنامه غذایی برای هفت تا 10 روز است. هر سفارش برای دو روز بعد ثبت می شود و منوی تغذیه ارائه شده در این نرم افزار کاملا مورد تائید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قیمت آن نیز مناسب و همراه با اقتصاد خانواده است.

رئیس ناحیه هفت آموزش و پرورش مشهد گفت: فعال‌سازی و اجرای این بوفه برای 6 مدرسه در همین ناحیه آموزش و پرورش به صورت آزمایشی صورت گرفته است. برنامه غذایی این نرم افزار دارای 18 قلم مواد غذایی مورد تائید است و افزودن هر قلم خوراکی باید پس از طی مراحل تائید دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شود.

وی افزود: تلاش می شود با اجرای آزمایشی آن معایب و محاسن این نرم افزار شناسایی و با اصلاح ایرادات احتمالی نسبت به ارتقای آن در جهت مطلوب اقدام و اجرای آن را به سطح مدارس مشهد و استان خراسان رضوی تسری داد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *