دولت در به کارگیری اقلیت‌های مذهبی، جوانان و زنان موفق نبود

رئیس فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه‌ای که از آقای روحانی وجود دارد این است که بخشی از انتظاراتی که در جامعه ایجاد شده بود به ویژه در زمینه استفاده از اقلیت‌های مذهبی، به ویژه اهل سنت و بکار گیری زنان و جوانان، دولت دوازدهم به خوبی نتواسته آن را پوشش دهد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی روز جمعه با بیان این مطلب افزود: این گلایه‌ها وجود دارد و برای همدلی بیشتر در جامعه باید فضا را به سمتی ببریم که از این سه طیف استفاده شود و دولت نیز باید در این زمینه فعالتر شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما در مجموع معتقدم که دولت دوازدهم در ۱۰۰ روز ابتدایی کار خود به خوبی عمل کرده است.

وی تصریح کرد: دولت روحانی در بُعد سیاسی ظرف 100 روزی که از عمر خود را گذرانده در امتداد همان مسیر 4 ساله خود، یعنی تنش زدایی در سیاست خارجی و نگاه فراجناحی و متعادل به فضای سیاسی کشور، به خوبی حرکت کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قضاوتی در خصوص دولت دوازدهم انجام می‌شود باید متناسب با شرایط و امکانات کشور باشد، بیان کرد: محیط سیاسی منطقه خاور میانه و شرایط خاص سیاسی در داخل کشور در شرایطی بود که اگر این تعادل در رفتار و گفتار دولت دوازدهم نبود، بخش عمده‌ای از مشکلات ایران تشدید می‌شد.

وی با اشاره به اینکه هر چند اکنون شرایط ایده‌آلی به لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نداریم اما بر اساس شرایط موجود در خاورمیانه بنظر من دولت روحانی حداکثر استفاده را از شرایط موجود برده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی به خوبی توانست بین قدرت و نفوذ نظامی ایران در منطقه و قدرت دیپلماسی خود تلفیق ایجاد کند و
در بحث سرکوب داعش نیز از آن استفاده کرد تا نقش سیاسی خوبی را در قبال سوریه ایفا کند، گفت: تنش‌ها و چالش‌های ترامپ در منطقه با تحریک عربستان علیه ایران نمود یافت که دستگاه دیپلماسی دولت دوازدهم به خوبی این مسئله را مدیریت کرده است و الان نقش خوبی را در مذاکرات آستانه در دنیای پس از داعش ایفا می‌کند.

نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در داخل نیز آقای روحانی توانست رضایت نسبی گروه‌های سیاسی را جلب کند، ادامه داد: در جریان رای اعتماد وزرا نیز مشاهده کردیم که هر سه فراکسیون مجلس، فعال بودند و این موضوع نشان می‌دهد که روحانی خوب عمل کرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *