دغدغه خبرنگاران خراسانی برای عضویت در خانه مطبوعات رفع شد

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: به دنبال اقدامات انجام شده دغدغه خبرنگاران این استان برای عضویت در خانه مطبوعات رفع شد و از این پس خبرنگاران با هر نوع بیمه درمان و سلامت می توانند با ارائه گواهی اشتغال عضو این نهاد صنفی شوند.

علی پاکباز خسروشاهی در خصوص جزئیات خبر افزود: این اقدام در پی اصلاح و تغییرات اساسنامه خانه مطبوعات خراسان رضوی در دوره جدید هیات مدیره حاصل شد. پیش از این تنها خبرنگارانی که ‘بیمه رسانه' بودند می توانستند عضو خانه مطبوعات شوند.

وی ادامه داد: هم اینک 250 خبرنگار و عکاس عضو خانه مطبوعات خراسان رضوی هستند. به دلیل محدودیتهای قبلی در اساسنامه بخش زیادی از خبرنگاران موفق به عضویت در این نهاد نشده اند.

مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی همچنین به رایزنیها برای تغییر نام خانه مطبوعات به ‘خانه رسانه' اشاره و بیان کرد: بدین طریق امکان زیر پوشش قرار گرفتن همه خبرنگاران اعم از مکتوب، دیجیتال و خبرنگاران صدا وسیما در این نهاد فراهم می شود.

وی همچنین گفت: شهردار مشهد نیز قول مساعد داد که تا آخر امسال فرهنگسرای رسانه در اختیار خانه مطبوعات خراسان رضوی قرار گیرد.

خسروشاهی در ادامه از برپایی نمایشگاه مطبوعات در مشهد نیز در بهمن ماه آتی خبر داد و افزود: طبق تمهیدات اندیشیده شده نمایشگاه مطبوعات برای نخستین بار در مشهد برپا خواهد شد.

وی همچنین برگزاری جشن خبرنگار با حضور 700 نفر، اعزام خبرنگاران برای بازدید از نمایشگاه مطبوعات و پیگیری برای راه اندازی سایت جدید خانه مطبوعات را از برنامه های انجام شده در دوره جدید هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

خراسان رضوی مشکلات توزیع ناعادلانه آگهیهای دولتی اعم از ثبتی و دادگستری در نشریات استان به زودی برطرف می شود.

خانه مطبوعات خراسان رضوی از سال 1381 در مشهد فعال شده است. هیات مدیره جدید خانه مطبوعات خراسان نیز مرداد ماه امسال کار خود را آغاز کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *