دستگيري جاعل 15 ميليارد ريالي اسناد ملکی در مشهد

عامل جعل و کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی اسناد ملکی در شهر مشهد توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت : با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمي جوان مبنی بر جعل اسناد مالکیت توسط افراد ناشناس موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی استان قرار گرفت. در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد که این فرد پس از بازگشت سفر خارج کشور، قصد فروش یک قطعه زمین به متراژ 350 مترمربع در محدوده بلوار امامت که ارثیه پدری اش بوده را داشته که هنگام سفارش فروش به چند بنگاه املاک، یکی از بنگاه ها اعلام می کند که این ملک به نام شخص دیگري است.

سردار قادر کریمی تصریح کرد: در بررسی اظهارات متصدی بنگاه توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد فردي به نام ابوالفضل مدتي قبل اين ملك را براي فروش سفارش داده و از وي اطلاع و شماره اي ندارد. در روند رسيدگي به پرونده از اداره ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمي مشخص شد كه وكالتنامه اوليه ملك به شاكي تفويض شده و سندي از ملك به فردي به نام ابوالفضل در سوابق موجود است، ولي اصل وكالت وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی بیان کرد: در ادامه تحقيقات مشخص شد كه در دفتر اسناد رسمي واقع در بخش كهريزك استان تهران وكالت نامه اي توسط شاكي به نام ابوالفضل تنظيم شده و اين در حالي است كه شاكي اين وكالت نامه را قبول نداشته و اعلام داشته که جعل امضاء شده است.کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با استفاده از شیوه های نوین پلیسی متهم را شناسایی و با یک سری تحقیقات میدانی او را در یکی از بنگاه های املاک محدوده بلوار سید رضی مشهد در حال تنظیم سند با مدارک جعلی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: متهم در بازجوئی های به عمل آمده در مواجهه با مدارك و اسناد جمع آوري شده توسط پليس به بزه انتسابي اعتراف و اعلام داشت كه قصد فروش ملک را با وكالت نامه جعلي به ارزش پانزده ميليارد ريال داشته است. متهم پس از بازجوئی های تكميلي به دادسراي عمومي انقلاب ناحيه 6 مشهد اعزام که بنا به احكام صادره قضايي با قرار مناسب صادره روانه زندان شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *