تولید، درگیر «کاغذبازی»

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات بخش تولید و تولیدکنندگان این استان، وضعیت کاغذبازی و کندی سیستم اداری است که آنان را گرفتار کرده است.

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در بازدید از سه واحد تولیدی در شهرک فناوری‌های برتر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: برای پیگیری و حل این مساله در تلاش هستیم برش‌هایی را برای روان سازی و کارآمدتر کردن فرآیند اداری به منظور رونق تولید و اشتغال و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: برخی موارد در شبکه اداری باید در سطح ملی پیگیری و تصمیم گیری شود، باید از دوباره کاری‌ها و از تکرار موارد، از ندیدن و فراموش کردن برخی فرآیندها در طول اجرا عبور کرد تا بتوان به هدف محور کردن فرآیندهای اجرایی برای رسیدن به توسعه در سند چشم انداز کشور دست یافت.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به سند چشم انداز توسعه کشور، باید همه فرآیندها از جمله فرآیندهای اداری با آن هدف تنظیم شود لذا آنچه باید برای رونق بخش تولید خراسان رضوی در سطح ملی توسط مسئولان عالی انجام گیرد، حتما پیگیری خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تا زمانی که فرآیندهای اداری و کاغذبازی برای بخش تولید در سیستم اداری به صورت کلی و در سطح ملی اصلاح نشود، تلاش خواهیم کرد در خراسان رضوی با همکاری و همدلی که بین مدیران و مسئولان مختلف استان وجود دارد، این فرآیندها به نفع تولید و اشتغال اصلاح شود.

رشیدیان، نتیجه بازدید از واحدهای تولیدی که امروز روند تولید آنها مورد بررسی قرار گرفت را مطلوب دانست و گفت: این واحدها توسط مدیران جوان و باانگیزه‌ای مدیریت می‌شود که متوجه ظرفیت توسعه کار خود بوده و استاندارد و نوآوری را فراموش نکرده‌اند و توانسته‌اند با به کارگیری نیروهای جوان و مستعد، کالاهای جدید را براساس ابداعات داخلی و رعایت استانداردهای داخلی و بیرونی تولید کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان، تولید کالاهای غیراستانداردی است که به صورت مشابه کالاهای اصلی ساخته اما با قیمت ارزان تر فروخته می‌شود و بعد در موقع خرید، استاندارد کالا فدای قیمت می‌شود و کالای ارزانتر با استاندارد و کیفیت پایین تر فروش بیشتری پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر قیمت برخی تولیدات صنعتی از مشابه آنها در بازار بیشتر است قطعا استاندارد و کیفیت به مراتب بهتری دارند که باید مصرف کنندگان در زمان خرید به این بخش توجه ویژه داشته باشند و مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با خرید کالای استاندارد و تولید داخل، از صنعت داخلی حمایت کنند.

رشیدیان، خراسان رضوی را در تدوین برنامه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی جزو استان‌های پیشرو دانست و گفت: به منظور اجرایی شدن برنامه ششم توسعه در استان، هدف در حوزه صادرات، تولید و اشتغال مشخص شده و همه تقسیمات کاری بین دستگاهی و بین حوزه‌ای و جغرافیایی براساس مزیت‌های نسبی که در استان وجود دارد، انجام شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *