تقریب بین مذاهب اسلامی برای پیشگیری از رشد مجدد تکفیری‌ها

استاندار خراسان رضوی گفت: پس از پیروزی نیروهای نظامی منطقه و مستشاران نظامی ما بر تکفیری‌ها، ضرورت دارد با ترویج فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی، از فراهم شدن بستر و زمینه رشد مجدد این گروه‌ها جلوگیری شود.

علی‌رضا رشیدیان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فرماندهان نظامی استان افزود: در راهپیمایی عظیم اربعین و مراسم عزاداری دهه آخر به جهانیان نشان دادیم که شیعه و سنی در کنار هم متحد و در برابر تفکرات تکفیری قرار دارند.

وی اظهار کرد: توفیق سربازی امام زمان(ع) و شهادت در راه اعتلای کلمه الله و انتظار تشکیل دولت موعود جهانی، از افتخارات هر مومنی است.

استاندار خراسان رضوی با یادآوری ایام شادی همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) تاکید کرد: در این ایام باید مراقب باشیم برخی اقدامات از سوی بعضی گروه‌ها که خود را منتظر ظهور می‌دانند منجر به خدشه دار شدن وحدت مسلمین نشود.

رشیدیان اضافه کرد: انتظاری که در مکتب انقلاب اسلامی مطرح می‌شود متفاوت با انتظاری است که برخی نحله‌ها از جمله انجمن حجتیه از آن سخن می‌گویند. انتظار راستین مانند تقوای ستیز است که برای اعتلای کلمه الله و فراهم کننده زمینه برپایی حکومت آن حضرت است.

وی با تقدیر از اقدامات سال گذشته سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان گفت: هر مسئولیتی به اندازه خودش نیاز به مراقبت دارد و هر چه قدرت بالاتر باشد باید مراقب نیز بیشتر باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به لزوم خودمراقبتی در میان نیروهای مسلح گفت: علاوه بر خودمراقبتی وجود شبکه‌های نظارتی از جمله بازرسی و حفاظت اطلاعات در این نیروها از ابزارهای مهم نظارتی در این عرصه است.

حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم با تاکید براین نکته که اقتدار برای هر نظام از ضروریات است، به برخی خودکامگی‌ها در جامعه اشاره و اظهار کرد: مطالبات مردم و گروه‌های مختلف باید از مجاری قانونی دنبال شود.

وی گفت: کسانی که سال‌ها از عدالت و به نام ملت سخن می‌گفتند، نباید در مقام اجرای آن این همه مقاومت و اقدام به انتشار کلیپ‌های توهین آمیز علیه مقام عالی قوه قضایی کنند.

گفتنی است در این مراسم که به همت سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی برگزار شد از فرماندهان نظامی منطقه شمال شرق کشور با حضور استاندار قدردانی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *