تغییر نگرش درسیستم پژوهش کشور باید صورت گیرد

مسئول پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد گفت: امروز باید در انجام پژوهش‌ها و سیاست‌های آن تغییر نگرشی صورت گیرد.

حجت الاسلام عباس قالیبافان افزود: مراکز علمی باید در سراسر کشور با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته و نشست‌های مشترکی برگزار کنند.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که یک پژوهش در کشور صورت گرفته و نهایتا در یک نشریه چاپ می‌شود در صورتی که نتایج حاصل از هر پژوهشی باید به تولید و تجاری سازی ختم شود.

مسئول پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد در خصوص تعریف پژوهش ابراز کرد: پژوهش گامی است که محقق برای شفاف سازی مسئله ای مبهم برمی دارد تا پاسخی دقیق و منطقی برای حل آن بیابد.

وی تصریح کرد: در جامعه وظیفه تحقیق برعهده یک گروه خاص گذاشته نشده ، بلکه وظیفه ای است که بر دوش همگان قرار دارد و هر کس در هر مرتبه ای موظف است در حد توان و امکانات خویش به آن بپردازد.

قالیبافان با اشاره به تحقیقات و پژوهش‌های خوبی که در حوزه‌های مختلف کشور صورت گرفته عنوان کرد: پژوهش و تحقیق نه تنها روشن کننده راه دنیا و کلید فتح قله‌های موفقیت و سعادت دنیوی است، بلکه کمال اخروی نیز جز در سایه آن به دست نمی آید.

مسئول پژوهش حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد ابراز کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بالا بردن رتبه علمی کشور و براساس اسناد بالادستی نظام ، شاهد افزایش روحیه پژوهش گری هستیم و خوشبختانه به سمتی حرکت می‌کنیم که در بیشتر برنامه و تصمیم گیری‌ها پژوهش نقش دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دارا شدن فرهنگ پژوهش، جنبش و نهضتی را می‌طلبد که رهبر معظم انقلاب از آن به «نهضت تولید علم» یا «جنبش نرم افزاری» یاد کردند و همه اقشار جامعه را به محقق ساختن آن فرا خواندند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *