تروریست، شیعه و سنی نمی‌شناسد

استاندار خراسان رضوی گفت: تروریست شیعه و سنی نمی‌شناسد و از هر طریق به دنبال ضربه زدن به اسلام است.

علی‌رضا رشیدیان روز شنبه همزمان با هفته وحدت، در همایش پیام آوران وحدت در تایباد افزود: دین مبین اسلام، منادی وحدت، علم، آگاهی و سعادت، ترویج دهنده تفکر آزادی و رهایی بخش است که عنصر اصلی آن برادری، وحدت و همبستگی است.

وی ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت صادق (ع)، اظهار کرد: امام راحل (ره) از همان آغازین روزهای انقلاب اسلامی با دور اندیشی، هفته وحدت را بنا نهادند و بعد از آن بزرگوار نیز مقام معظم رهبری و تمامی بزرگان نیز بر این مهم تاکید داشتند.

استاندار خراسان رضوی از عالمان دین به عنوان وارثان انبیا، سربازان سپاه اسلام و خادمان علم و آگاهی یاد کرد و گفت: امروز رسالت علمای دین؛ توجه به مبنای مشترک اسلام، تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان و پرهیز از دامن زدن به اختلافات و متشابهات است.

رشیدیان با بیان این که قرن حاضر را باید قرن اسلام نامید؛ تصریح کرد: اِقبال کشورهای غربی به دین اسلام و وقوع بهار اسلامی در کشورهای عربی؛ دشمنان را بر آن داشت تا به منظور جلوگیری از رشد و توسعه اسلام در دنیا؛ با ایجاد گروهک‌های تکفیری و صهیونیستی، کشورهای اسلامی را درگیر اختلافات و جنگ کنند.

وی خاطر نشان کرد: از طریق داعش و گروهک‌های تروریستی و همچنین القائات مسموم شیعه نماهای لندن نشین و سنی مذهب نماهایی که از آمریکا تغذیه می‌شوند. مسلمانان را به جان هم انداخته و زیر ساخت‌های نظامی و دفاعی آنان را منهدم کردند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با این توطئه، دشمن اصلی و نخست مسلمانان که رژیم غاصب صهیونیستی است از یاد رفت و حتی در این شرایط صهیونیست‌ها به ارائه خدمات، تعامل و پشتیبانی از تروریست‌ها پرداختند.

رشیدیان به پیروزی محور مقاومت در کشورهای سوریه و عراق اشاره و تاکید کرد: قطعا داعش در جنگ سخت شکست خورده ولی در حوزه جنگ نرم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در این میان نقش و رسالت علمای دین در ارائه چهری رحمانی و عقلایی از اسلام تعیین کننده است.

وی گفت: این که دشمن نتوانسته به اهداف خود در به رانو در آوردن انقلاب اسلامی و از بین بردن این نظام مقدس برسد به معنای این نیست که از این نیت شوم منصرف شده و دشمنی‌ها به پایان رسیده است بلکه این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند.

استاندار خراسان رضوی افزود: فتنه‌ای که در لبنان در حال شکل گیری بود و یا اقداماتی که در اقلیم کردستان عراق رخ داد؛ نشان می‌دهد که دشمنی‌های دشمنان تمام شدنی نیست و به دنبال پیدا کردن جای پای جدید در منطقه، تغییر جغرافیای آن و شکلگیری خاور میانه بزرگ هستند.

رشیدیان با اشاره به وقوع انفجار تروریستی در صحرای سینای مصر، تصریح کرد: این واقعه دردناک نشان می‌دهد که تروریست شیعه و سنی نمی‌شناسد و از هر طریق به دنبال ضربه زدن به اسلام است.

وی تاکیدکرد: امروز ما مسلمان وظیفه و رسالت خود می‌دانیم؛ به دور از ظواهر با تمسک به وجوه و مبانی مشترک، از عزت و سربلندیی که دین مبین اسلام برایمان به ارمغان آورده در سایه تقویت وحدت و همدلی؛ مراقبت و با شناخت تکلیف خود در زمان، مکان و شرایط فعلی؛ به آن عمل کنیم.

استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگری از سخنانش به روابط ایران و افغانستان و وضعیت امنیت در آن کشور نیز اشاره و بیان کرد: مردم افغانستان باید با هوشیاری و دقت از صلح و آرامش ایجاد شده حمایت کنند و شرایط و بستر تفرقه اندازی دشمنان را نابود کنند.

وی در مورد ظرفیت‌های تایباد گفت: منطقه ویژه تایباد با حمایت‌های دولت می‌تواند به منطقه آزاد دوغارون به عنوان یکی از مناطق آزاد کشور تبدیل شود که بدین صورت می‌تواند در حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال جوانان در خراسان نقش مثبت داشته باشند.

 

 

 بازدید استاندار خراسان رضوی از حوزه علمیه «انوار العلوم»

استاندار خراسان رضوی در جریان سفر خود به تایباد پروژه گازرسانی به روستای خیرآباد این شهرستان را افتتاح کرد. پروژه‌ای با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال که 994 خانوار را ازنعمت گاز بهره‌مند کرد.

وی همچنین در ادامه این سفر از حوزه علمیه انوار العلوم این شهرستان نیز بازدید کرد.

رشیدیان ضمن بازدید از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف این مجموعه علمی، از نزدیک در جریان مشکلات و نیازهای آن قرار گرفت.

این حوزه‌ علمیه همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به مدیریت «مولانا غلام احمد علی بایی» تأسیس شد و تمام مخارج مادی آن را مرحوم حاج عبدالغفور رجبعلی زاده و برادرشان حاج عبدالحکیم رجبعلی زاده تأمین کردند.

هم‌اکنون نیز علاوه بر کمک‌های مردمی که بخشی از مخارج حوزه را تأمین می‌کند بقیه‌ی مخارج حوزه را خاندان رجبعلی‌زاده پرداخت می‌نمایند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *