برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی«مدهامتان» در مشهد

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور مسئولین و رتبه‌های برتر قرآنی این دوره از مسابقات در پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت فعالیت در فضای مجازی، شایسته است پیوندی میان این فعالیتهای فرهنگی، هنری و قرآنی با فضای مجازی برقرارشود و از این فضا برای نشر این معارف استفاده شود.

سید سعید سرابی بیان کرد: با توجه به تاکید وزیر محترم به راهبرد گفت‌وگوهای اسلامی این بحث در سال‌های آینده این عرصه را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم، از تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و 17هزار شرکت کننده این جشنواره تشکر می‌کنم.

در این مراسم مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان به سمت کمال و تعالی رشد داشته است، افزود: انس و توسل به قرآن تنها راه برون رفت جوامع بشری از مشکلات است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه هر شرکت کننده سفیر قرآن برای معرفی به بشریتی است که بحران هویت و دغدغه های اخلاقی دارد و نمی داند به کجا تکیه کند، گفت: اگر می خواهید از صراط مستقیم منحرف نشوید و راه هدایت را پیدا کنید باید به قرآن پناه برد چرا که قرآن هیچ گونه شک و شبهه ای ندارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کتب گران سنگ دنیا مطالب ارزشمند بسیاری دارند اما یقینی به آنها نیست، اظهار داشت: قرآن به طور کامل نور و روشنی بخش است، قرآن کتابی است که تمام آحاد بشر می توانند به آن تمسک کنند و هر کس به اندازه ظرفیت خویش از قرآن نورانیت بگیرند.

در این مراسم دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور با تاکید بر اینکه قرآن کتابی برای گذشته نیست بلکه برای تمام زمان ها و آحاد بشر است، ادامه داد: برخی می‌گویند شاید نتوان با قرآن ارتباط برقرار کرد اما اینگونه نیست چرا که همگان می توانند با قرآن ارتباط برقرار نمایند، قرآن از ابتدا تا انتهایش نور وحکمت است.

حجت الاسلام ارزانی راه برون رفت جوامع بشری را از مشکلات انس و توسل به قرآن دانست و گفت: دوزادهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که با تلاش های بسیاری برگزار شد راهش را به سوی تعالی ادامه خواهد داد و هر سال نسبت به سال قبل به سمت کمال رشد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر قرار است خورشیدی بر ایران بتابد آن نور ولایت است، افزود:در مسابقات قرآنی مدهامتان باید از جنبه‌های فرهنگی و هنری بیشتر استفاده نماییم و تلاش کنیم نقاط تماسمان را با وزارت خانه ها، ادارات و سازمانها پیدا کنیم و آنچه نیاز است را برای انس قرآن فراهم کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهران و برادران قرآنی را سرمایه های اجتماعی ایران دانست و اظهار داشت:۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر از دوزادهمین دوره مسابقات مدهامتان استقبال کرده اند که خروجی آنها ۲۷۰ راه یافته به مرحله کشوری مسابقات بود که اینها ظرفیت عظیمی برای نظام جمهوری اسلامی هستند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما  افزود: قرآن زینت است و برای جذابیت آن باید تلاش مضاعف کنیم.

محمد حسین محمدزاده افزود: شبکه قرآن و معارف سیما وظیفه خود می داند در همه عرصه‌هایی که می شود قرآن را تبلیغ کرد برنامه هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما در پاسداشت هنر تلاوت و تفسیر قرآن برنامه های گوناگونی دارد، اظهار کرد: باید در حوزه اطلاع رسانی قرآن، در عرصه آموزش قرآن که می تواند از رسانه های دیداری قابل عرصه به مخاطب باشد و در عرصه های دیگری که می توان قرآن را به تصویر کشید استفاده کرد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تاکیر بر اینکه برای جدابیت بیشتر قرآن باید تلاش مضاعف کنیم، ادامه داد:قرآن زینت است و برای اثر بخشی بیشتر بر مخاطبان باید زینت صوتی هم به آن اضافه کرد همپنین در حوره مفاهیم قرآن هم باید برنامه داشت.

محمدزاده با اشاره به اینکه طرح فهم زبان قرآن را به زودی برگزار می کنیم، گفت: به زودی در شبکه و رادیو قرآن بخش‌های مختلفی را به پخش تلاوت های قاریان اختصاص می دهیم و ضبط تلاوت های ححفظ را به زودی شروع می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید دبیرخانه جشنواره سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را بین المللی کنیم، افزود:مسابقات مدهامتان منشاء طراوت فعالیت های قرآنی است.

سید جواد حسینی ادامه داد:در نظام تعلیم و تربیت نیازمند کلید واژه قناعت(قرآن، نماز، امام شناسی، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت) هستیم چرا که به لحاظ لغت شناسی وقتی آب از دل زمین در مکانی به هم پیوست پیدا می کند در نقطه ای به دل زمین می جهد و با

سرازیر شدن به دشت طراوت، شادابی و شکوفایی به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه هر کس به جریان قرآنی پیوست پیروز خواهد بود و ۱۷ هزار و ۳۰۰ شرکت کننده از اعضای کانون های مساجد در این مسابقات پیروز هستند، اظهارداشت:در کنار قرآن خوانی باید قرآن دانی را هم به جریان قنات اضافه نماییم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسابقات مدهامتان باعث طراوت فعالیت های قرآنی می شود، افزود: با برگزاری این مسابقات ۱۴۱ رویداد دینی، فرهنگی و هنری را در رویداد مشهد ۲۰۱۷ در سطح بین المللی رقم زده ایم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *