بازار طلا، جواهر و نقره مشهد با دنیا متفاوت است

رئیس کانون جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران گفت: فضا و بازار صنعت طلا، جواهر و نقره در مشهد با همه جای دنیا متفاوت است.

جواد پیش‌بین شب جمعه در افتتاحیه یک گالری جواهرات در مشهد افزود: باید با شعار ما می‌توانیم به سمت اهداف خود حرکت کنیم. با توجه به اینکه استعدادهایی که در جای جای این کشور قرار دارد، بیانگر این مطلب است. افتتاح این واحد نیز در این شرایط بحرانی و اقتصادی که همه ما شاهد آن هستیم، بیانگر همین شعار است که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: بنده خوشحالم که با پیگیری‌های بسیار زیادی که انجام شد، در سال گذشته کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جهانی جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران مستقیما زیر نظر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد و ماموریت اصلی آن در حوزه فناوری و نوآوری و آموزش‌های مبتنی بر فناوری و نوآوری خواهد بود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران با بیان اینکه فضا و بازار صنعت طلا، جواهر و نقره در مشهد با همه جا دنیا متفاوت است، عنوان کرد: این ادعا را بر اساس آمار میدانی می‌گویم که طی بازدیدی از خوشه جواهرات و واحدها داشتیم، به دست آمده است. در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران نیز فضای کار مبتنی بر علم و نوآوری بوده و به همین سمت در حال حرکت هستیم.

در ادامه این مراسم مهدی لوحی، رئیس کمسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد خاطر نشان کرد: اگر بخواهم از مشکلات صنف طلا بگویم، باید اشاره کنم که بعد از آنکه کمسیون سازندگان تشکیل شد، ما همیشه با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که در حال حاضر ما را بسیار اذیت می‌کند، قاچاق کالاست، بیان کرد: همچنین عدم برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر نیز از مشکلات ما بشمار می‌آید. اگر در مشهد شاهد چنین فضایی باشیم، دیگر لازم نیست سازندگان ما برای به نمایش گذاشتن کارهای خود به کشورهای دیگر سفر کنند. اگر این امر به درستی رخ دهد، اقدام باارزشی خواهد بود.

رئیس کمسیون سازندگان طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: موضوع مهم دیگر که در حوزه فعالیت سازندگان طلا و جواهر وجود دارد، ساختمان میدان شهداست که برنامه‌ریزی کردیم تا سازندگان ما به آنجا بروند و فعالیت خود را ادامه بدهند. این امر مهم نیز باید پیگیری شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *