ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب در مناطق توسعه نیافته شهر

شهردار مشهد گفت: در حال بررسی و مکان‌یابی برای ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب در مناطق توسعه نیافته شهر هستیم.

قاسم تقی‌زاده خامسی در جریان بازدید یکی از نمایشگاه های کتاب مشهد با بیان این مطلب، اظهار کرد: شهرداری مشهد در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی هزینه‌های زیادی را در شهر پرداخت می‌کند. برای اینکه این هزینه در جای خود مصرف شود، بهتر است کتابخانه‌های عمومی شهر به شهرداری واگذار شود.

وی در خصوص بازار کتاب گلستان و عدم استقبال مردم از این بازارچه کتاب نیز اظهار کرد: از این بازار بازدیدی صورت خواهد گرفت و اگر جای مناسبی جانمایی نشده باشد، مکان آن را تغییر می‌یابد تا دسترسی مناسبی از بازار کتاب برای مردم فراهم گردد.

تقی‌زاده خامسی در ادامه گفت: در حال بررسی و مکان‌یابی برای ایجاد نمایشگاه دائمی کتاب در مناطق توسعه نیافته شهر هستیم.

 

از ظرفیت افراد دغدغه‌مند شهر برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد که در این بازدید شهردار را همراهی می کرد، گفت: از ظرفیت افراد دغدغه‌مند و آن‌ها که حس مسئولیت بیشتری در شهر دارند، برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده شود.

احسان اصولی افزود: 90 هزار نفر در طرح «جهاد خدمت» ویژه خدمات‌رسانی به زائران پیاده دهه آخر صفر ثبت‌نام کردند و 30 هزار نفر نیز امسال فعالانه خدمات خود را به زائران و عزاداران خاندان اهل بیت‌(ع) ارائه کردند. این افراد دغدغه‌مند هستند و مسئولیت اجتماعی بیشتری را احساس می‌کنند. پس خوب است این ظرفیت تنها در یک حوزه بکارگیری نشود و برای گسترش فرهنگ کتابخوانی نیز از آن استفاده شود.

وی با ابراز تاسف از پایین بودن آمار سرانه مطالعه در شهر و کشور، افزود: در کشوری که 80 میلیون جمعیت دارد، تیراژ کتابی 300 نسخه است و این نشان از ضعف در فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: ضرورت دارد از پتانسیل مردمی داوطلب برای فعالیت‌های فرهنگی استفاده شود و شهرداری نقش تسهیل‌گر و حامی را در این بین ایفا کند.

اصولی ابراز امیدواری کرد: گام‌هایی هر چند کوچک اما موثر در این زمینه برداشته شود و نتیجه تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه به گسترش فضای مطالعه و افزایش سرانه کتابخوانی بینجامد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *