راه اندازی گروه طلایه داران امر به معروف در خراسان رضوی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: گروه های تخصصی امر به معروف و نهی ازمنکر با عنوان طلایه داران در شهرستان های استان راه اندازی می شوند.

عبدالله ارجاعی بعدازظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری گناباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: مقوله امر به معروف و نهی از منکر مقوله جدیدی در اسلام نیست و این فریضه مهم از قدیم وجود داشته است.

وی افزود: احکام اسلام به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول شامل دستوراتی است که برآن ها تاکید شده و دسته دوم برای اولین بار مطرح می شود. به طور مثال برخی دستورات منشاء عقلی دارند مانند هوای نفس و برخی مانند روزه بحث اسلامی هستند.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ابداع اسلام بوده و از آغاز خلقت به انواع مختلف وجود داشته و تمام قوانین اسلامی دارای منشاء عقلی و فطری است و تفاوت آن در واضح بودن برخی قوانین مانند امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به گستره امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: این مقوله بسیار گسترده بوده و به ابعاد زندگی انسان پرداخته است ولی متاسفانه برخی آن را تقلیل به چند واژه داده اند در صورتی که از جهاد فی سبیل الله بالاتر است.

ارجاعی با اشاره به قوانین موجود برای حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر در کشور ابراز کرد: به عنوان مثال در طرح مبارزه با نقره های تقلبی در اطراف حرم مشخص شد که نقره هایی که به زائرین فروخته می شود قاچاق بوده و دارای خلوص ۳۰ درصد هستند که نیار به امربه معروف دارد و کار زیادی می خواهد در صورتی که برخی امر به معروف و نهی از منکر در اطراف حرم را به سمت دیکری برده اند.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یاد گرفتنی است و مسائل مختلفی دارد که با روح و روان انسان و در برخی موارد با کل جامعه در ارتباط است. براساس قانون مصوب سال ۱۳۹۴ درخصوص امر به معروف و نهی از منکر دو دسته قانون داریم که بخش اول شامل مجازات ها و تعریف های امر به معروف است و در بخش دوم آن به بحث های مدیریتی آن اشاره شده است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: درکشور جلسات ستاد امر به معروف در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و در استان نیز این جلسات با محوریت نماینده ولی فقیه صورت می گیرد که می تواند گفت مهمترین جلسه در سطح استان جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خاطرنشان کرد: انجام اقدامات فرهنگی باید در اولویت برنامه های ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ها باشد و تغییر نگاه در خصوص امربه معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

ارجاعی با اشاره به نتایج موفقیت آمیز طرح تشکیل گروه طلایه داران امربه معروف در مرکز استان ابراز کرد: طرح تشکیل گروه های تحصصی طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان های استان نیز اجرایی می شود.

شایان ذکر است در این جلسه سرهنگ پاسدار علی ابراهیم زاده به سمت دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گناباد منصوب شد.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *