تحرک جنبش دانشجویی برآمده از فضای سیاسی کشور است

دبیر پیشین جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز جنبش دانشجویی دچار رخوت و بی انگیزگی نیست ولی نسبت به انتظارات فاصله داریم .

محمد پهلوان افزود: من معتقد نیستم که جنبش‌های دانشجویی دچار رخوت و بی‌انگیزگی شده  است، تحرک جنبش دانشجویی برآمده از فضای سیاسی، اجتماعی کشور است و شرایطی که در وضعیت سیاسی اجتماعی کشور می‌بینیم در دانشگاه نیز همان فضا در ابعاد کوچک‌تر رخ می‌دهد.

وی افزود: زمانی در فضای کشور یک شور و هیجان مخصوصا در دوران انتخابات وجود دارد، در دانشگاه هم این شور و هیجان امتداد پیدا می‌کند و بعد از این شور و هیجانات مقطعی معمولا حرکات و رفتارهای جنبش‌های دانشجویی به سمت برنامه‌های داخلی خود می‌روند.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: امروز جنبش دانشجویی دچار رخوت و بی انگیزگی نیست، ولی نسبت به انتظارات فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی در فضای تشکل‌های دانشجویی بحث آرمان خواهی و عدالت‌طلبی است که در قشر جوان دانشجو به صورت جدی و مهم وجود دارد که این از کوچکترین فضای دانشگاه‌ها شروع می‌شود تا فضای کشور و جهان این مطالبه در میان دانشجویان به صورت جدی وجود دارد .

پهلوان بیان کرد: یکی دیگر از مطالباتی که در فضای دانشجویی وجود دارد و تشکل‌ها همیشه پیگیر آن هستند، بحث پیشرفت کشور است، یعنی آن حالت چشم بیدار مردم در فضای دانشگاه باید وجود داشته باشد و فضای کشور را رصد کنند و هر چیزی که مانع از جهت‌گیری صحیح کشور به سمت پیشرفت است نقد کنند و آن را به چالش بکشند، جنبش دانشجویی باید صدایی باشد که خیلی جاها شنیده نمی‌شود.

دبیر پیشین جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مسائل و مشکلات روزمرگی است، گفت: اگر جنبش دانشجویی و تشکل‌ها به مسائل روزمره بپردازند و از مسایل اصلی و اساسی غافل شوند از تکلیف اصلی‌شان دور می‌شوند و به هدف خود نخواهند رسید.

وی یادآور شد: مسولان می‌توانند فضا را برای نشاط دانشجویان مثبت‌تر کنند و هم می‌توانند باعث تخریب فضای شور و نشاط شوند؛ دانشجویان در سنی هستند که تجربه کار قبلی ندارند و می‌خواهند در فضای دانشگاه تجربه کسب کنند و نیاز به حمایت مسولین دارند.

پهلوان ادامه داد: مسولان نباید دانشجویان را درگیر بروکراسی اداری کنند و خصوصا معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها باید از جان و دل از فعالین دانشجویی حمایت کنند تا یک اتفاق مثبت رخ دهند و اگر سنگ اندازی شود ممکن است باعث دلسردی  و  هدر رفتن توان نیروها شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *