لزوم تسریع در تعیین تکلیف طرح جامع گردشگری خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: «طرح جامع گردشگری استان» باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

محمد مقدوری در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: تا زمانی که این طرح تعیین تکلیف و نهایی نشود، سندبالادستی در این حوزه نداریم و احتمال دارد دچار پراکنده کاری و حتی اشتباه در تعیین اولویت‌های مرتبط شویم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: اسناد مربوط به گردشگری در حوزه‌های: سلامت، ابنیه تاریخی، طبیعت ،مذهبی ،فرهنگی و.‌‌.‌‌‌.باید هرچه زودتر با افق سال ۱۴۲۰ نهایی شود. تهیه هریک از این اسناد برعهده دستگاه اجرایی مربوطه با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است.

مقدوری در عین حال یادآور شد: با رویکرد کاهش تصدی گری دولت و عمل به نقش نظارتی و تسهیل گرایانه آن ،باید زمینه مشارکت و جذب سرمایه بخش خصوصی در پروژه‌های مربوط به گردشگری و همچنین اداره بخش‌های مهمی از موضوع مذکور توسط این بخش  فراهم شود .

محمدرحیم رهنما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه اعلام کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی فعال استان در این حوزه، برای تعیین تکلیف این طرح اقدام عملی صورت می‌گیرد.

در این جلسه همچنین مناطق نمونه گردشگری استان بررسی و مقرر شد گروهی مرکب از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی  و ادارات کل: میراث فرهنگی، راه وشهرسازی و محیط زیست با محوریت دفترفنی استانداری، مناطق نمونه استان را در چارچوب برنامه ششم توسعه و اسنادبالادستی، بازنگری و نتیجه را به کارگروه اعلام کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *