صبح امروز جرأت حرف‌زدن دارد

رحیم نوروزیان، فرماندارمشهد با حضور در غرفه «صبح امروز» در نمایشگاه مطبوعات به گفتگو با خبرنگاران این مجموعه نشست: نمایشگاه سال جاری به نظرم خوب بوده است و حضور گستردهای از رسانههای استان را در آن شاهد هستیم. ما توقع داشتیم که روزنامه خراسان باشد و این روزنامه جایش به شدت خالی است اما روزنامه صبح امروز به تازگی پا به عرصه گذاشته است و خوب هم پیش میرود، فکر میکنم نشریهای بود که در دوران قبل از از انتخابات و وقتی بعضیها نمیخواستند خیلی حرفها را بزنند و یا جرأت نمی‌کردند بزنند، همین گروه در اتفاقیه میزدند و این به نفع فضای اطلاعرسانی است.
هر اندازه ما دچار خودسانسوری و ملاحضهکاری شویم و نظرات را نگوییم این به ضررهمه ماست. هرچند که میدانم فشارهای زیادی روی دوستان بوده است اما این روزنامه به خوبی مسئولیتش را ایفا کرده است و امروز امیدواریم این روزنامه که ادامه راه روزنامه اتفاقیه را میرود در جریان کاریاش موفق باشد و بر کیفیتش اضافه شود.
بقیه نشریات ما هم مثل خراسان و قدس در کشور قوی هستند. روزنامه شهرآرا هم به تازگی با نگاه جدیدی که شورای شهر به این رسانه دارد، تحولات خوبی داشته است و امیدواریم سلایق بیشتری در استان و شهر مشهد از فعالیت این رسانهها راضی باشند. خوشبختانه فکر میکنم در مشهد این شرایط دارد فراهم میشود که افراد با افکار مختلف بتوانند فعالیت کنند و این به نفع همه است.
در آینده همه چیز متحول خواهد شد. اگر پانزده سال آینده را ببینیم بعید میدانم نشریات به شکل کاغذی به کار خود ادامه دهند و این تحولات را از همین امروز به راحتی میتوان دید. شیوههای ارتباطی در حال حاضر تغییر کرده اما محتوای اصلی به قوت خودش باقی است و تنها شیوههای ارائه و انتقال اطلاعات تغییر میکند و به سمت سهل شدن پیش میرود.
ما نیاز داریم که در کنار این پیشرفتها نیروها را آموزش دهیم و به روز کنیم. طبیعی است کسی که در این فضا میخواهد فعالیت مطبوعاتی داشته باشد نسبت به گذشته شرایط خیلی متفاوتی دارد و باید از شرایط موجود آگاه باشد. نشریات هم امروز باید با کادرسازی حرفهای در کیفیت جریان اطلاعرسانی نقشی موثر ایفا کنند. البته کار رسانهای امروز دشواریهای بسیاری دارد که به آن آگاه هستیم اما همیشه خلاقیتها، ابتکارات و نتایج خوب از دل سختی‌ها بیرون می آید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *