خدمات نظام مهندسی بايد مهندسی عرضه شود

شهردار مشهد مقدس گفت: خدمات نظام مهندسي در تمامي ساخت و سازهاي ساختماني بايد مهندسي عرضه شود .

قاسم تقي زاده خامسي در ديدار با رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي خطاب به وی افزود: ٣٠ سال است كه جنابعالي را مي شناسم ، شما براي اعتلای نام اين استان خدمات شايسته اي را در عمران و آباداني اين شهر انجام داده ايد، و من تمام قد و بطور كامل از شما حمايت و پشتيباني مي كنم .

تقي زاده خامسي افزود : برخی شهروندان مشهد از خدمات نظام مهندسي رضايت ندارند ، بايد بگونه ای عمل شود كه عملكرد اين نهاد تخصصي توسط عده اي محدود زير سئوال نرود .

وي ادامه داد : مردم از سيستم ارجاع كار به تنگ آمده اند ، چرا مالك نتواند مهندس و ناظر خود را انتخاب كند ، بايد اين سيستم تجدید نظر شود ، و رضايتمندي مردم جلب شود .

شهردار مشهد برخي از قوانين مقررات ملي و كنترل ساختمان را قديمي و دست و پا گير دانست و افزود : اين قانون بايد با همفكري صاحب نظران و خبرگان جامعه مهندسي اصلاح و طرح آن به مجلس شوراي اسلامي و دولت ارائه شود .

تقي زاده خامسي در خصوص خدمت رساني به مجاوران و زائران شهر مقدس مشهد هم گفت : كلانشهر مشهد جامعه اي پويا و فعال ، و در حال گذر از جامعه سنتي به مدرن است ، در اين مسير مشگلات و معضلاتي وجود دارد كه ما بايد خدمت رساني و توسعه پايدار شهر را همگام با پيشرفت علم و تكنولوژي نوين پيش ببريم .

وي تصريح كرد : ما خواهانيم كه با كمك جامعه مهندسي ، متخصصين و فرهيختگان خدمات شهري را در شان ، مقام و منزلت حضرت رضا عليه السلام پيش ببريم و خدمات مان را بيشتر از گذشته براي زائرين و شهروندان مشهدي فراهم آوريم .

در اين ديدار رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي حسن انتخاب تقي زاده خامسی از سوي اعضاي محترم پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر مشهد تبريك گفت و افزود : جناب عالي در طول ٢٥ سال خدمت در مشهد و تهران خدمات زيادي در عمران و آباداني و رفاه مردم انجام داده ايد، كه قابل ستايش است.

كامران ديسفاني به نقش سازمان نظام مهندسي در نظارت پروژه هاي ساختماني اشاره كرد و گفت : بايد در اين سازمان سرلوحه كارمان خدمت به مردم و جامعه مهندسي باشد، در طول ١٢سال در سنوات گذشته که عضو هئيت مديره و يا رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان و امروز سرلوحه كارم و نگاهم همواره اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و خدمت شايسته به مردم و مهندسين بوده است .

وي اظهار داشت : سازمان نظام مهندسي بايد به يك سازمان ضابطه مند و پيشنهاد دهنده براي تمامي مسائل مهندسي در كشور تبديل شود و خود را به طور مستقيم درگير مسائل خارج از وظایف به ویژه امور اجرایی دست و پاگیر نکند.

مهندس كامران در پايان ديدارش گفت : من شخصاً فساد و كم كاري و بي آبرويي در نظام مهندسي را تحمل نمي كنم و خدمتم خفظ حريم و حرمت جامعه مهندسي و خدمت به مردم است و شأن و منزلت جامعه مهندسی ساختمان را در خدمت رسانی درست و رضایت مندی مردم می دانم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهم نمود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *